MENU

středa 3. března 2021

MŮJ SPLNĚNÝ SEN: OLYMPUS PEN E-PL9

Abych řekla pravdu, sama momentálně nevěřím, že mohu napsat tento článek. Jak už napovídá jeho název, splnila jsem si takový svůj fotografický a blogerský sen. Hodně dlouhou dobu, v řádu několika let, jsem totiž toužila po novém fotoaparátu, který by mé fotky opět povznesl o level výš. Poslední týdny jsem trávila hodně času na internetu pročítáním článků o foto výbavě, počítala finance a tak nějak jsem přesvědčila sama sebe, že bych si možná zasloužila "malou" odměnu. Nejen za dlouhou karanténu, ale od té doby, co jsem nastoupila do zaměstnání, jsem si zatím ani trochu neužila své vydělané peníze z první práce na plný úvazek. Prakticky půl roku pouze šetřím a jsem zavřená doma, protože není možné jít ani do restaurace. Říká se, že první výplata se má propít - to je i na mě přehnané tvrzení, ale odměnit se něčím, co pro vás má nějakou hodnotu a po čem například sníte několik let, je určitě na místě. Pro mě je to po dlouhém rozhodování nový Olympus Pen E-PL9


Jelikož se jedná o relativně velkou investici, zjišťovala jsem si veškerá pro a proti, abych se neunáhlila a později tohoto rozhodnutí nelitovala. Už teď ale vím, že jsem udělala dobře a zamilovala jsem si ho hned po "prvním cvaknutí". Volba padla na černou barvu a tento klenot jsem si pořídila zatím pouze se základním objektivem 14-42 mm EZ Pancake. Později mám určitě v plánu doplnit ho o portrétní model 45 mm f/1.8, ale má výplata zase není neomezená a v současné době je pro mě prioritou stěhování a výbava bytu. Na zmíněný objektiv si tedy nějakou chvíli ještě počkám. Nicméně i se základní výbavou je focení jedna báseň a pro porovnání s mým starým kompaktem (Panasonic Lumix DMC-FZ150) jsem vytvořila následující fotky. Rozdíl je určitě znát na první pohled a mám neskutečnou radost, že jsem se k takové koupi odhodlala.


První fotky zleva jsou pořízené mým starým fotoaparátem a fotky zprava Olympusem Pen. Myslím si, že kvalita barev, rozmazaného pozadí, ale i šumu je úplně jinde. Zároveň byly foceny stejným přiblížením a za totožných světelných podmínek. Nutno také podotknout, že snímky neprošly žádnou úpravou.


Na mém blogu i Instagramu od této chvíle budete vídat, dle mého názoru, mnohem hezčí fotky. Navíc mám dojem, že ho snad nedám ani z ruky, jelikož je díky své velikosti velmi skladný a vejde se i do menší kabelky. Mám se ale co učit - nastavení a možnosti jsou u tohoto modelu totiž obrovské a zatím nejsem žádný expert. Každopádně se s Olympusem budeme průběžně poznávat a na naše společné chvíle a vytvořené snímky se moc těším! 

28 komentářů :

  1. Tak tuto radost znám, bude to rok, co jsem si i já splnila sen, odhodlala se a řekla si, že si ho už taky zasloužím, a přešla jsem na vyšší model a koupila si svůj vysněný Canon a dokonce i další objektiv a doteď jsem za to každý den ráda! Tomu se za mě říkají dobře utracené/investované peníze!
    Užívej si ho a moc se těším na nové fotky 😍
    Akorát varování: tento koníček je bohužel šílené drahý a bohužel i vysoce návykový 😅😅

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto tě chápu, ten pocit radosti je nepopsatelný! :)) Jinak s tvým varováním počítám, budu teď pravděpodobně fotit téměř nonstop. :D

      Vymazat
  2. Je boží! Já si ho asi taky musím pořídit :D

    OdpovědětVymazat
  3. Přesně tento foťák mám taky a nemůžu si ho vynachválit :) Mám i portrétní objektiv a můžu ho jedině doporučit :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvěle, aspoň jsi mě utvrdila v mém rozhodnutí. :D :))

      Vymazat
  4. Tak to se těším na nové fotky! :) Já jsem také 2 roky zpět kupovala novou bezzrcadlovku za to, že jsem vydržela 3 měsíce na brigádě ve fabrice :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  5. Páčia sa mi fotky naľavo :-)
    Tak nech fotoaparát slúži, sama mám doma dva a rôzne objektívy...

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné fotky! Věřím, že s takovým šikovným foťákem se máme na co těšit :)

    OdpovědětVymazat
  7. Teda, krásného mazlíka sis pořídila. Fotky jsou s ním opravdu skvělé.. :)

    OdpovědětVymazat
  8. No tak to tiše závidím. Vypadá nádherně a ještě parádněji fotí. Rozdíl je rozhodně vidět. Tak ať dělá radost :)

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to je fakt krasavec! :) Já si tenkrát taky koupila Olympus PEN E-PL7 za výplatu z brigády a vlastně jsem od té doby taky pořádně nelitovala, takže věřím, že ti bude dělat radost ještě sakra dlouho! :)

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
  10. Dobrá volba. Je krásný. Tak ať dobře slouží.

    OdpovědětVymazat
  11. Obrovská gratulace! Moc se těším na tvé nové fotky tímto miláčkem :) rozdíl je opravdu znát
    Leník

    OdpovědětVymazat
  12. V létě jsem si splnila stejný cen, koupila jsem si bezzrcadlovku FUJIFILM, takže úplně vím, jaký je to pocit! :) Ať ti krásně SLOUŽÍ, UŽIJ SI HO!

    OdpovědětVymazat
  13. Krásne fotografie ♥ Ja som vždy túžila po zrkadlovke. Každopádne momentálne mám iné sny, ktoré si chcem plniť ♥ Takže mi úplne stačí telefón, hehe. Určite si šťastná! ~ Poriadne si ju vychutnaj a uži 🌸

    Blog de la Licorne *

    OdpovědětVymazat
  14. Olympus je skvělý. Fotím, a ikdyž se nepovažuju za profíka, ale spíše takového pokročilejšího hobby fotografa, tak ... Letos jsem si koupila taky jeden foťák od Olympusu.. jako druhý foťák. Nebo dost možná ho vyměním za svůj Canon a budu fotit primárně na něj, protože jsem z něj hotová. Jsem ráda, že jsem se odhodlala ze zrcadlovky v podstatě přejít na bezzrcadlo. Jediné, co mě mrzí je, že jsem nekoupila ten nejlepší Oly jaký je (jo student a finance no.. ale jednou si to dopřeju). Takže za tyhle věci se vyplatí dát peníze!

    OdpovědětVymazat
  15. Mám s tebou radost, že sis splnila jeden ze svých snů :) Focení je super, já ti rozumím, taky se mi moc líbí hezké fotky :) Ale já na to nějak nemám cit :D. Každopádně se mi fotečky moc líbí a těším se na další :). Ať ti foťáček dobře slouží :).

    OdpovědětVymazat
  16. Z nového foťáku se těším s Tebou! Moc Ti to přeji! Tuším, že přijde vlna extrémně skvělých fotek na tvém blogu! <3

    OdpovědětVymazat
  17. Tak to je super. Už tak máš pěkné fotky a budou ještě hezčí. :-)
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  18. Je super, už se těším jestli si koupím tento rok i já svého miláčka. :) ať fotí dobře a jsi tak spokojená jak teď :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  19. Jé, boží, na fotkách je vidět fakt velkej rozdíl :) snad se mi co nejdřív taky povede koupit si novou zrcadlovku, tu stávající už mám přes deset let a už by to chtělo změnu :D
    Sarushef blog

    OdpovědětVymazat
  20. No je to tedy krasavec a na fotky se moc těším! Ať Vám to spolu klape :)

    OdpovědětVymazat
  21. Tak to já tedy nevím osobně, zda bych do Penu šla... Já jsem chtěla také něco kompaktnějšího a rozhodla jsem se jít spíše do systému od Sony... Ty jejich alphy mají hrozně moc fajn to, že jsou to enormně výkonné malinké těla, které dokážou často naprosté nesmysly, co se z foto hlediska týče... Tuším, že ty jejich nové řady 6XXX a výš už mají dokonce fullframe čip, takže pro člověka, kdo to s fotkou myslí vážně, je to naprostá bomba... Jen je to docela drahé, takže je to pak potřeba kupovat buďto z bazaru nebo prodat ledvinu :D

    OdpovědětVymazat