MENU

čtvrtek 12. září 2019

DÝŇOVÁ POLÉVKA

S příchodem podzimu si každý rok vychutnávám různé druhy dýňových polévek. Existuje nespočet receptů a jelikož se jedná o oblíbený pokrm, který zahřeje, rozhodla jsem se s vámi podělit o mojí variantu. V pochmurném a deštivém počasí tuhle polévku naprosto miluji! Je jednoduchá na přípravu a pokud i vy máte rádi dýně, určitě vám také zachutná. Jediné co budete potřebovat najdete v následujícím seznamu:

1 dýně Hokaido 
2 lžíce másla
1 menší cibule
smetana na vaření
sůl, pepř
1/2 nastrouhaného muškátového oříšku

Co se týče samotného postupu - na másle necháte osmažit cibulku dozlatova. Přidáte na kostičky nakrájenou dýni a chvilku opékáte. Následně přilijete vodu pod okraj dýně (záleží na vás, jak chcete mít polévku hustou) a podle chuti můžete přidat i kousek česneku. Já ho osobně do polévky nedávám a chutná mi i bez něj. Osolíte, opepříte a přidáte muškátový oříšek. Dalších cca 20 minut necháte vařit, dokud dýně nezměkne. Poté odstavíte a rozmixujete tyčovým mixérem. Na závěr přilijete připravenou smetanu, dochutíte dle libosti a můžete podávat. Dobrou chuť! ❤ 

16 komentářů :

  1. Už je fakt vidět, že je její sezóna, recepty na dýňovku vidím na každém kroku. :-) Ráda si ji udělám, jen se k tomu musím odhodlat. Chutnala jsem ji jen jednou a to mi zrovna moc nejela, ale nevzdávám se, mohlo to být tou úpravou. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám zkušenosti, že každý recept je jiný a pak i ta výsledná chuť se může hodně lišit :) Chce to zkoušet různé varianty receptů a třeba jí přijdeš na chuť :))

      Vymazat
  2. Dýňovou polévku a vlastně všechno z dýně miluji :-) babička je pěstuje ve velkém, takže z ní vařím hodně často, až se mi vždycky přejí :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Dýňovou polévku miluju! Mám ji spojenou s pozdějším podzimem, mamka ji vždycky dělala a dávala do ní dýňový olej. Mňam, teď jsi mi na ni udělala chuť :D Jinak krásné podzimní fotky:)

    OdpovědětVymazat
  4. Já úplně dýňová nejsem, ale dám si jí ráda. Akorát nesnáším, když do toho někdo dává zázvor. To mě vždy zkazí chuť😥.

    Verča ze Ztracena v Praze I Zajímavosti za léto 2019 I OBLÍBENCI

    OdpovědětVymazat
  5. Já nemám ráda krémové polévky obecně, tak jsem se o dýňovou nikdy ani nepokoušela. Většinou si dýní upeču okořeněnou v troubě a dělala jsem z ní taky džem a muffiny.

    OdpovědětVymazat
  6. Nějak se mi nezveřejnil komentář, tak to zkusím ještě jednou, ale už jen stručně. :D Dýni moc nemusím, jednou jsem dělala dýňový cheesecake, všichni se z něj mohli zbláznit a chtěli recept, ale já se z něj málem pob****. :D Pak jsem ochutnala dýňovou polévku, ale taky nic moc, jsem asi divná. :D Každopádně, druhá fotka je skvělá. :))

    wonderful-time.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 100 lidí, 100 chutí, tak je to u všeho :D A děkuji! :)

      Vymazat
  7. Miluju Hokaido! Já bych přidala ještě trošku majoranky na vůni, ale jinak ji dělám hodně podobně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S majoránkou to příště také zkusím, díky za tip! :)

      Vymazat
  8. No jooo to je snad to jediné, na co se na podzim vždycky těším a to je tahle mňamka. Dýňovou polévku přímo zbožňuji ♥ bohužel jsem se jí jednou pokusila udělat a vůbec se mi nepovedla, takže jsem trochu skeptická k tomu pokusit se znovu. Možná si na ní raději zajdu někam do restaurace nebo ukecám babičku :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poprvé se mi taky moc nepovedla, ale teď už vím, jak na to a miluju ji! :D :))

      Vymazat
  9. Jéeeee, Pavlínko, našla jsem tě. :) Ty máš nový blooog :) teda alespoň pro mě je nový, protože jsem tu dloouhou dobu nebyla! 😀 Tak si tě ukládám do záložek a dýňová polévka vypadá nádherně!! :)

    Michaela Cheetah

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, snad se budeme potkávat nadále u mě i u tebe na blogu :))

      Vymazat
  10. Taky jsem dělala a to teď úplně poprvé. Polévka zachutnala našim i kolegyni.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  11. Vypadá skvěle, já dýňovou polévku jedla poprvé asi před dvěma lety a strašně mi zachutnala. Teď jí doma dělám poměrně často (mám ráda třeba i s chilli a pomerančem) :)
    Šári/GrünHauz

    OdpovědětVymazat