MENU

pondělí 20. dubna 2020

NEJVĚTŠÍ ŠOK KARANTÉNY: ZA MĚSÍC STÁTNICUJI!

Krásný začátek nového týdne vám přeji! Jak napovídá název článku, u mě moc krásně nezačíná. O víkendu jsem odevzdala diplomovou práci (ano, hurá!), ale vzápětí na to jsem se při uzavírání studia po splnění všech kreditů dozvěděla, že přesně za měsíc nám začínají státnice. Začátkem měsíce nám přišel ze školy e-mail, že se vše nejspíše bude posouvat a já jsem tak vůbec nepočítala s tím, že bych se měla začít učit. Několik fakult a jiných škol dokonce veškeré závěrečné zkoušky oficiálně již přesunuly na září. Ani ve snu by mě nenapadlo, že nám nechají původní termíny, když se do teď pořádně ani nevědělo, jestli se otevřou školy a bude vůbec možné vše uskutečnit. Přístup univerzity mě trochu zklamal a nepřijde mi to moc kolegiální. Každopádně je to tak a pro mě to je největší šok za celou karanténu - asi si dovedete představit, jak teď panikařím, haha.

Vůbec netuším, jak si vše rozvrhnu. Obhajoby jsou už 12. května. Přesně za měsíc je termín na další předměty. Když se tak dívám na množství učiva a počet státnicových otázek mám dojem, že začít před dvěma týdny bylo pozdě. Pokud se od teď budu učit nonstop a budu spát maximálně 3 hodiny denně, pravděpodobně se stihnu naučit větší polovinu - a to nepřeháním. :D Další termíny jsou v srpnu, na které se asi bude hlásit značná část lidí z mého oboru. Já jsem ale chtěla mít vše hotové, jelikož od září bych ráda nastoupila v klidu do práce. V první chvíli mě také napadlo, že zkusím až termíny druhé. Když jsem měla první státnice na bakalářském studiu učila jsem se 5 týdnů a říkala jsem si, že příště si chci být více jistá a ráda bych na učení měla o týden víc. Nakonec mám ještě o jeden méně a přijde mi nemožné to zvládnout (navíc když bych do toho ráda pracovala).

Nicméně jsem se rozhodla, že to nevzdám a zkusím! Výzvy jsem vždycky měla ráda a i když bych nerada přišla o ten nepopsatelný pocit úspěchu, že jste vše zvládli na poprvé, pořád si tak nějak říkám, že mi nikdo hlavu neutrhne, když se mi něco nepovede. Stále je to jen škola a zkoušky, které si případně v srpnu opravím. Každopádně to je teď nebo nikdy a já se do všeho musím vrhnout po hlavě na 100 %! Držte mi palce a ať to už dopadne jakkoliv, důležité pro mě je, abych si užila mé poslední prázdniny, které snad nebudou tolik omezené jako letošní jaro.

 Předmět, na který se nejméně těším - management.

19 komentářů :

  1. Měsíc je ještě dlouhá doba, ale chápu tvé obavy. Také jsem se takto před zkouškami a státnicemi děsila, že nic nestíhám a potřebovala bych na učení ještě asi další rok :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tyjo, hodně štěstí a určitě to dáš!

    OdpovědětVymazat
  3. Týjo, tak to Ti držím palce! Neboj, to zvládneš! :) Jen teď zatnout zuby a vydržet to :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  4. Tyjo, tak to Ti držím všechny palce! Jen teď zatnout zuby a vydržet to :)

    Epilepsyylife

    OdpovědětVymazat
  5. Držím ti moc palce! Taky mi to od UHK nepřijde moc hezké, měli to posunout alespoň o ten měsíc jako nám v Pardubicích. Otázky si ještě vypracovávám a už taky začínám lehce (čti hodně) panikařit. Ale to dáme! Ať už máme tu školu z krku :) Věřím, že to zvládneš a moc gratuluju s odevzdáním diplomky!

    OdpovědětVymazat
  6. gratulujem k odovzaní DP, a tiež držím palce so štátnicami, podľa mňa to za mesiac zvládneš, len to chce dobrý plán :)

    OdpovědětVymazat
  7. Tybrdo, tak to nezávidím, ale třeba to nakonec nebude tak strašný. :) Nám naštěstí dali možnost druhýho termínu státnic až v září, ale stejně je to takový všelijaký, celkově ta výuka z domu je dost šílená, přijde mi, že tomu věnuju mnohem víc času a stejně nic nestíhám :(
    Sarushef blog

    OdpovědětVymazat
  8. Drzim pesti, uz jsi dosla tak daleko, takze tohle urcite taly zvladnes!! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Držim palce :) aspoň bude třeba čas víc utíkat. A chtěla sem se zeptat - neznáš serial Money Heist na Netflixu? Myslím že by tě to mohlo bavit.. :-P . Ale mohla sem ti to doporučit až po státnicích no :D Klára

    OdpovědětVymazat
  10. držím silno všetky prsty :) určite to zvládneš :)
    leekralovaa

    OdpovědětVymazat
  11. Já jsem asi trošku jiná expertka.. naučit se na státnice na bakaláři jsem měla deset dní, zhruba v polovině toho času jsem se zhroutila a pak už jsem místo učení spíš jen zírala do prázdna a věděla jsem, že jsem v háji :D Naštěstí jsem měla hrozně hodnou komisi a i když jsem si vytáhla přesně ty otázky, co jsem nechtěla, nakonec jsem jim odpověděla snad na všechno :) Doteď jsi pamatuju, jak jsem si vytáhla otázky a jediné moje myšlenky byly, že jsem v háji a jdu v září, pak jsem nějak sebrala všechny síly a řekla jsem si, že jsem se učila, něco vím a děsilo mě, že bych se to všechno musela učit znovu.. Podle mě je důležité nesoustředit se na množství, na to, kolik toho je, ale spíš na to, aby člověk měl přehled, ke každé otázce vědět nějaký záchytný bod.. Věřím, že to zvládneš! :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  12. To věřím, že musel být šok! To já jsem teprve ve druháku bakalářského studia, ale taky chodí maily, že státnice normálně všichni na prvních termínech mají klasicky. Držím ti moc palce a věřím, že když se do toho opřeš, tak vše zvládneš! :)

    OdpovědětVymazat
  13. Tyjo, je mi to líto, ale já věřím, že to dáš!

    All about Candys life

    OdpovědětVymazat
  14. Držím palce! :) To dáš!

    P.S. Ty máš taky Doller!! Já ho mám letos první rok a už bych bez něj nedala ani ránu. :)

    OdpovědětVymazat
  15. Tak moc držím palce :) Já si vzpomínám na sebe a svoje nervy a jsem ráda, že už je to dlouho za mnou :/
    Flavours of Amellia

    OdpovědětVymazat
  16. To dáš :). A ať ti jde učení "od ruky"

    OdpovědětVymazat