MENU

pondělí 1. března 2021

FITNESS DENÍK #1 | NOVÝ ZAČÁTEK

Hezký den! Možná si někteří pamatujete, že jsem v jednom z prvních článků v tomto roce zmínila svůj cíl zhubnout nějaké to kilo a obecně upravit stravu k lepšímu. V červnu minulého roku jsem vážila 62 kilo, což nebylo ideální, ale cítila jsem se relativně dobře. Bohužel karantény a veškerá omezení vzaly za své a já jsem díky "nicnedělání" doma celkem dost přibrala. Samozřejmě je nesmysl svádět mojí aktuální váhu na koronavirovou situaci, ale podíl na tom do jisté míry bezesporu má. Nemohla jsem chodit do práce a tím jsem automaticky zahrnovala méně pohybu. Během podzimu jsem měla angínu, brala antibiotika a pak přišly Vánoce, během kterých přibere snad každý z nás. Za půl roku jsem se dostala na 71 kilo a i když tento fakt nerada sdílím, věřím, že pro mě tento článek bude nejen motivací s tím dále něco dělat, ale také mi pomůže se tohoto cíle pevněji držet. Zveřejnění do éteru dle mého totiž zvyšuje úspěšnost, jelikož člověk cítí větší zodpovědnost. V této šílené době se jistě všichni potýkáme s nedostatkem motivace (nejen k hubnutí či cvičení) a pokud i vy máte aspoň trochu podobný cíl, můžeme se v této nové sérii článků navzájem podporovat. 


AKTUÁLNÍ JÍDELNÍČEK

Zásadním krokem, který jsem se rozhodla uskutečnit, je změna stravy. Rozhodně ale ne ve smyslu různých diet a vynecháváním všeho možného. Tyto přešlapy mám dávno za sebou a ne jednou jsem sama sebe přesvědčila, že diety nemají význam. Ne nadarmo se říká, že nejlepším pomocníkem v hubnutí je zdravý životní styl a s tímto tvrzením plně souhlasím. Nevynechávám pečivo, pouze se ho snažím omezit a vyměnit za celozrnné. V tomto směru mi se mi velmi osvědčila i značka KetoFit. Zachutnal mi jejich proteinový chléb s lněnými a slunečnicovými semínky. Cena je sice vyšší, ale jsem zastáncem kvalitních potravin, které do procesu hubnutí bezesporu patří. Do stravy zahrnuji více ovoce a zeleniny a to jak v syrovém, tak tepelně upraveném stavu. Co se týče sladkého, ráda zkouším nové recepty na zdravější verze dezertů a některé z nich se s vámi snažím sdílet i na blogu. Skvělou formou zdravého mlsání jsou i jejich ovocné džemy bez přidaného cukru. Obsahují 100 % ovoce a mangový společně s jahodovým (níže na fotkách) skutečně nemají chybu! Na e-shopu nabízejí spoustu dalších chutných produktů a vřele vám tento tip po vlastní zkušenosti mohu doporučit.


Z příloh často volím brambory, rýži nebo kuskus. Jsou to sice sacharidy a existují teorie, podle kterých je jejich přítomnost v jídelníčku nesprávná, ale já tento názor nesdílím. Na druhou stranu 100 lidí, 100 chutí a každý má právo zvolit si cestu, která mu vyhovuje. 

CARDIO A PROCHÁZKY

Důležitá ale není jenom strava. Pravidelný pohyb je dalším nezbytným bodem, kterému jsem se začala věnovat. Ne vždy byla příležitost či energie, ale od začátku roku jsem se začala mnohem více hýbat. K Vánocům jsem dostala nový stepper, na který nedám dopustit. Stačí 30-40 minut a opravdu se zapotím. Cardio se tedy snažím zahrnout minimálně 3x týdně. Doplňuji ho pravidelnými procházkami a snažím se chodit pěšky i z práce - v takovém případě jednoduše dosáhnu 10 000 kroků, což je můj cíl. Sice ne každý den, ale každý kilometr se počítá.

MOTIVACE A PŘEŠLAPY

Abych ale nepůsobila jako přehnaný nadšenec - musím se přiznat, že má aktuální váha není zdaleka na takovém bodě, na jakém bych si po dvou měsících představovala. Přešlapů bylo v lednu i v únoru nespočet a občas chyběla i zmíněná motivace. Mám dole pouhé 2 kila a to i díky tomu, že jsem byla často líná připravit si krabičky do práce nebo jsem po náročném dni sklouzla z večernímu mlsání, které je strašákem nás všech, kdo chceme zhubnout. Co čert nechtěl, onemocněla jsem covidem a poslední 2-3 týdny byly z hlediska stravy a pohybu opravdu mizerné. Každopádně jsem cítila potřebu sepsat první článek tohoto formátu, abych si ujasnila priority a v březnu snad konečně nastartovala ten správný mindset. Věřím, že pravé výsledky se brzy dostaví a podle mého názoru je stále lepší jít na vše pomaleji, než hladovět a dočkat se jojo efektu. 

Pokud jste si i vy stanovili za cíl shodit pár kil, dejte mi vědět do komentářů, jak se vám daří a za sdílené tipy a zkušenosti budu také moc ráda. Mějte se krásně!

35 komentářů :

  1. Páji, držím palečky! Teď to bude s těmi procházkami horší, když člověk opravdu nikam nemůže... :D 10 000 kroků také ráda dodržuju, ale přítel je teď pozitivní a já v karanténě, tak na to teď nehraju :D Je skvělé, že už jsi zdravá a můžeš se do toho naplno pustit ♥ Já před pár dny vlezla v práci na váhu a úplně se zhrozila - takhle vysokou váhu jsem nikdy neměla, + 4 kg, ale v zrcadle mi nepřišlo, že jsem nějak příbrala. No ještě uvidím, co s tím budu dělat, jestli si je nechám či dám pryč (rozuměj, jestli se to uložilo ve správných místech :D), protože teď dost sportuju, tak se mi nezdá, že by to všechno byly tuky :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak držím palce, ať karanténu zvládnete a doma vám to uteče - je to pekelná nuda a bezmoc. :D Já dnes po dvou týdnech konečně vyrazím ven. :) Děkuji moc! ❤

      Vymazat
  2. No ty jídla vypadají ale fantasticky člověk by ani nevěřil, že jsou zdravý :D Já se snažím zhubnout snad celý život :D vždy mi to vydrží měsíc, něco zhubnu a za týden je vše nahoře :D určitě ti držím palce a drž se toho. Když tak vidím ty tvoje jídla, snad taky začnu :D Určitě přidávej častěji takto inspirační články :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chce to tu správnou motivaci, tak ti také budu držet palce. :) A děkuji! ❤

      Vymazat
  3. Já ti moc moc držím palce a ráda se s tebou v rámci těchto článků budu motivovat a podporovat! :) Také chci ještě více zdravěji jíst, více se hýbat a nevadilo by mi nějaké to kilo shodit, ale já už se rok nevážím, nedělalo mi to dobře... Předtím jsem se totiž vážila denně, byly doby kdy i víckrát za den a to mi na psychice nepřidalo :). Teď spíš mi jde o tom, ať se cítím dobře :). Budeš skvělá inspirace! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsme v tom společně a také držím palce, abys dosáhla výsledků. :) Děkuji mockrát! ❤

      Vymazat
  4. Moc ti držím palce na své cestě! POkud jsi upravila stravu a přidala bohyb, tak půjdou kila určitě dolů. :) Buď jen trpělivá, sama přeci nechceš nějakou zběsilou dietu, po které nastane jen jojo efekt, ale spíše trvale udržitelný zdravý životní styl, který tě bude bavit a naplňovat. <3 Já se přiznám, že jsem v létě měla formu jako snad ještě nikdy, ale teď přes zimu se mi váha vyšplhala na neskutečných 80 kg, které jsem v životě neměla... Měřím tedy 178 cm, takže nejsem nějak malinká, ale stále si nemyslím, že je to číslo, které by bylo k mé výšce ideální. :D Cvičím 6x týdně, na procházky chodím denně a snažím se nějak držet i tu stravu, ale pochopitelně nejsem dokonalá a občas uklouznu. :) I to je ale součást mé cesty a já doufám, že se opět dostanu alespoň tam, kde jsem byla minulé léto. Tak hodně štěstí i tobě! <3

    Tereza z blogu Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, jojo efekt je vždycky zlo a ne jednou jsem se s ním setkala. :D :) Děkuji moc a tobě také hodně štěstí! :)

      Vymazat
  5. A to mě zase covid dokopal ke cvičení. Nikdy jsem necvičila, ale za poslední rok se snažím alespoň 2x týdně cvičit. Držím palce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aspoň nějaké pozitivum přinesl, jen tak dál! A děkuji. :))

      Vymazat
  6. Držím ti moc palce! Určitě v tom vytrváš a zvládneš se dostat přesně tam, kam chceš :) Hlavní je být v klidu a zase to moc nehrotit - ono to pak s tou hlavou dělá hrozné neplechy :D

    OdpovědětVymazat
  7. Držím pace pri novom životnom štýle.
    Ja by som rada zhodila 3 kilá, mám problémy z hormónmi... tak snáď zase budem mať tú 50-tku, myslím váhu, nie vek :-)))

    OdpovědětVymazat
  8. Myslím že viacerí cez lockdown pribrali, ja sama najprv tiež a potom som presne ako ty trochu upravila stravu a začala sa viac hýbať a je to lepšie :) Ale stále mám o kilo viac, ako bežne a tým, že som len doma, tak určite jem viac, nemôžem si vždy pomôcť, hh. Držím ti palce, hlavne nech sa cítiš dobre!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kilo nahoře není nic hrozného, hlavní je zachovat si psychickou pohodu - zvlášť v této době. :) Děkuji moc! ❤

      Vymazat
  9. Budu držet palce, teď opatření, které přidělili, to bude s vycházkami trošku problém, ale ono to nějak snad půjde.:) Určitě mě budou takovéto tvé články i více motivovat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás v Hradci je naštěstí celkem dost prostoru a přírody na procházky v rámci pohybu v okresu, ale celkově je to i tak dost frustrující situace pro všechny. :( Děkuji! ❤

      Vymazat
  10. Já jsem si k Vánocům koupila taky stepper a cvičím na něm co druhý den cca 30 minut. Začala jsem pravidelně jíst a váha jde pomalu dolů.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  11. Já bych taky ráda nějaké kilo shodila, ale můj mor je večerní mlsání... Já tedy kupodivu zatím v lockdownu nepřibrala, držím stejnou váhu, jenže ta nebyla žádná hitparáda...
    Držím palce, ať se daří - tobě a třeba i mně ;-)

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj i já jsem si dala spoustu předsevzetí a docela je plním. Je ale pravda když je kolem mě celá rodina a ona jí čokoládu a dobrůtky tak taky někdy neodolám. Jsi moc statečná že to dokážeš takto sdílet proto tě ráda podpořím v komentářích a budu ti držet palce!
    FOLLOW YOUR DREAMS!!

    OdpovědětVymazat
  13. Myslím, že jsi si to nastavila moc hezky a reálně a že to půjde, i když třeba pomaleji, možná o to kvalitněji! Držím moc palce!
    Sama cvičím cca 6x týdně a i v práci se dost hýbu, plus nějaká ta práce na zahrádce, ale večerní chutě, to je můj největší nepřítel 😅 obzvlášť když přítel může doslova sníst cokoliv a ještě snad zhubne a večer mi pod nosem voní pořád nějakou dobrotou 😭😂

    OdpovědětVymazat
  14. Večerní mlsání mě jednou zničí... :D Nejhorší je, že bych snědla snad vše, co vidím. Snažím se krotit a dopřeju si pouze kousek něčeho dobrého. Také se snažím každý den chodit a cvičit. Upřímně, ne vždy se mi chce, ale jsme jenom lidi a určitě občas vynechání nevadí.. :)

    OdpovědětVymazat
  15. Moc držím palce. Jsem na tom váhou hodně podobně, snažím se jít na 60 kg.. Ale vím, že to bude ještě dlouhá cesta. Strava je základ, od Ketofit mám doma spoustu věcí, co si nakoupila mamka a teď se stravuje stejně jinak. Co se týče sacharidů, tak jsou dva tábory lidí - lowcarb lidi a my, ostatní. Já jsem zastánce toho, že všechno ve velkém množství škodí ale osobně bych nebyla schopna se vzdát různých příloh. Ještě jednou moc držím palce a věřím, že to zvládneme! Zkoušela jsi třeba cvičení podle nějaké slečny, co dává videa na youtube?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, snad se výsledky dostaví. :) Co se týče cvičení z Youtube, zkoušela jsem workout od Péti Elblové a moc mě bavil. :))

      Vymazat
  16. Bože ja už chcem byť fit aby som mohla znova začať cvičiť 🌸

    Blog de la Licorne *

    OdpovědětVymazat
  17. Jak snadno se dají kila nabrat, že? :( Také jsem dřív dost přibrala, a hodně rychle.. Dolů už to jde hůř..
    Držím ale palce, ať se ti daří. ♥ Mně to jde celkem dobře od té doby, co jsem si uvědomila, že to není o ničem jiném, než o příjmu a výdeji. Takže díky tomu můžu jíst, když to řeknu jednoduše, cokoliv. Ale samozřejmě také dbám na to, aby to bylo zdravé. :))

    OdpovědětVymazat
  18. Držím palce, ať tě pohyb a živý zdravotní styl baví i dál a podaří se ti dostat zpátky do formy :) Sama bych chtěla se sebou něco udělat, ale zatím mi asi chybí motivace.. Snažím se ale alespoň každý den chodit na delší procházky :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  19. Taky se snažím shodit nějaké to kilčo a proto chodím do práce, ale i z práce pěšky. Také se snažím posilovat svoje kolena, protože mě bolí jelikož mě tzv. jablka narostli do stran a nemám je uprostřed jako normální lidé. Od ledna jsem shodila 4 kilča. Začala jsem více pít vody a trochu jsem omezila sladké, protože to je u mě největší kámen úrazu, ale také jím pravidelně nepřejídám se. Myslím, že pro mě největší motivací je někdo, koho mám ráda právě.

    Epilepsyylife

    OdpovědětVymazat
  20. Trošku jsem se lekla, že to bude další z řady článků tipu: chci zhubnout, držím tuhle a tuhle dietu, ale byla jsem díkybohu vyvedena z omylu :)
    Myslím, že máš fajn přístup, netlačíš na to, máš dobré stravovací návyky a hýbeš se taky dostatečně. Možná bych měla tip, co se týče těch večerních chutí - zkus navýšit celkový příjem během dne! Taky jsem s tím bojovala, byl to takový můj zvyk - je večer, sednu si na gauč, no a mám najednou nutkání si pro něco dojít. Pomohlo mi zkusit si počítat chvilku kalorie. Zjistila jsem, že jsem jedla přes den málo zdravých tuků - no a pak to tělo nebylo dostatečně nasycené a měla jsem hlad (i když to nutně jako hlad nevypadalo.. prostě chuť..). Ze začátku, pokud máš taky vybudovaný ten zvyk pro něco si dojít, bych doporučila třeba chroupat mrkev nebo okurku ;) Snad ti můj tip aspoň trochu pomůže ;)

    OdpovědětVymazat
  21. 71 kilo je v pohodě, teda záleží jakou máš výšku a jak se cítíš. Já 71 mívám přes Vánoce, nebo období, kdy tolik necvičím, celoročně si váhu držím +- 3 kg a jde to... ale co jsem bez práce rozhodla jsem se dostat na 63, přeci jen 63 +- tři kila je lepší :D ale zasekla jsem se na 66,5 a už to nějak nejde, jednak hodně posiluji a při posilování člověk si váhu drží - tuky se mění ve svaly a nebo nabírá :) ale stále nevím jestli jsem spoko. O ketofit jsem také uvažovala, líbí se mi hlavně pečivo a těstoviny.
    Jinak držím palce ať dosáhneš toho co chceš.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měřím 165 cm, což není moc v poměru k mé váze. :( Spíš mi jde i o to, abych se cítila lépe. :) Tobě také držím palce a děkuji. :))

      Vymazat