MENU

neděle 18. prosince 2022

VÁNOČNÍ OBLÍBENCI: FILMY, CUKROVÍ, ATD.

Přeji vám krásnou a zároveň čtvrtou adventní neděli! Je to vůbec možné? Je neuvěřitelné, že zbývá ani ne týden a budou tu Vánoce. Původně jsem chtěla jeden z vánočních článků věnovat našim hradeckým trhům, které jsou letos opravdu povedené, protože se přesunuly na náměstí ke stromečku. Atmosféra tam na mě působí mnohem víc vánočně a objevilo se i více stánků, než v předchozích letech. Fotky by byly nádherné, nicméně mám až do středy antibiotika a nemohla bych si tak dát ani svařák na zahřátí, což je v momentálních mrazech celkem na prd. Ani do té zimy se mi moc nechce chodit, abych svůj organismus nepodcenila a nelehla ještě na Štědrý den. Napadla mě ale jedna alternativa, ke které hodí i velké množství fotek, které se mi nastřádaly na kartě foťáku. Jedná se o vánoční Q&A a pokud budete chtít, můžete otázky převzít a odpovědět na ně dle svého gusta na vašem blogu. Ráda bych si přečetla i vaše odpovědi, protože mě na tomto období baví právě i ta pestrost tradic a různorodost přístupu ostatních k vánočním svátkům. Tuším, že jednou jsem už podobný článek psala, ale otázky jsem se snažila trochu obměnit - tak jdeme na to!

Jaký byl tvůj prosinec?
Jedním slovem hektický. V práci toho je ke konci roku vždy hodně, protože pořádáme i spoustu akcí, které vyžadují velkou přípravu a zařizování. To samé platí i o chaosu doma, což známe všichni. Nakupování dárků, pečení cukroví, návštěvy a do toho mě letos navštívila angína a musela jsem začít brát antibiotika. Poslední měsíc roku jako vyšitý, ale ten chaos k tomu asi zkrátka patří. :D 

Kolik druhů vánočního cukroví pečeš a jaké je tvé oblíbené?
Pečeme s mamkou a poslední roky jen pár druhů. Dříve jsme jich dělaly kolem 12ti, ale pak už to nikdo nejedl a vyhazovalo se. Stačí nám linecké, vanilkové rohlíčky, vosí hnízda, kokosové kuličky a pár ořechových košíčků, které má rád taťka. K mým favoritům rozhodně patří vosí hnízda neboli včelí úlky - jak jim říkáte vy? :D

Tvá ideální představa o Vánocích?
Vánoce jsou pro mě ideální, když se sejde ve zdraví celá má rodina. Mimo tuhle zásadní prioritu si neumím tohle kouzelné období představit bez vánočních filmů, procházek v osvětleném Hradci a pokud mám být hodně náročná, mým snem je jednou navštívit zasněžený New York a projít si Central park, kde točili Sám doma.  

Nejoblíbenější vánoční film?
Začnu tam, kde předchozí odpověď skončila - rozhodně Sám doma! :D Bez prvních dvou dílů si Vánoce neumím představit a je to film, který mě nikdy neomrzí. Pak je to určitě Grinch, Láska nebeská, Prázdniny, Vánoce naruby, Vánoční prázdniny, z českých pohádek Tři oříšky pro Popelku a na Netflixu jsem si nedávno pustila nový film Princezna z cukrárny a také nebyl špatný. Každopádně stále preferuji starší klasiky.

Živý nebo umělý stromeček?
Hlavní stromeček u našich máme umělý. Jeden malý živý máme s bráchou každý rok v mém bývalém pokoji, takže vlastně oba. :) 

Co máš na Vánocích nejraději?
Paradoxně je to období před samotnými Vánoci. Tedy období adventu a příprav, kdy na nás dýchá ta vánoční atmosféra. Nejlepší je pro mě samotné těšení se a také miluji balení dárečků a zdobení stromečku. 

Štědrovečerní večeře?
Bramborový salát a jsem tým kapr! :D

Dárky koupené nebo vyrobené? 
Vyrobený a osobní dáreček vždy potěší více, protože je v něm kousek z vás. Nicméně vždy se z členů rodiny snažím dostat, co by si přáli a většinou se mi to podaří. Dárky kupuji, ale snažím se, aby dávaly smysl a potěšily je. 

Dodržuješ nějaké tradice? 
Nic zvláštního mě nenapadá. Každý rok krájíme jablíčko, nevstáváme od stolu při večeři a pak máme spíše takové rodinné tradice. Na Štědrý den dopoledne jezdíme na hřbitov zapálit svíčky, vždy je u nás po celý den babička s dědou a i když mi je 28 let, stále si během prosince otevírám čokoládový adventní kalendář. :D

To by k dnešnímu článku bylo vše a doufám, že se vám tento námět aspoň trochu líbil a pokud budete mít chuť, určitě v otázkách a odpovědích pokračujte. Mějte se krásně a dobrou noc! 

8 komentářů :

  1. Námět článku se mi moc líbí! :) Hezké fotky a jinak já úlkům nebo vosím hnízdům říkám jednou tak, podruhé jinak :D. A taky patří mezi mé favority, ačkoliv jsem je začala dělávat až já sama cca 3 roky zpátky :).

    OdpovědětVymazat
  2. Přeji brzké uzdravení :( Grinche miluji, stejně tak Sám doma a Vánoční prázdniny a těším se na klasické české pohádky. Já začínám péct teprve dnes, zatím mám jen perníčky.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  3. Mrzí mě, že jsi nemocná :( přeji brzké uzdravení! <3
    Já mám poslední roky prosinec ve znamení zkoušek :D takže moc odpočinku není. Top jsou vosí úly a linecké <3 miluji Pelíšky, Anděla Páně a samozřejmě Popelku :) kapra se salátem bych mohla mít každý týden :D moc se na něj těším :) U nás se už od našeho narození vždycky sejde babička s dědečkem a rozbalujeme dárky společně :)

    OdpovědětVymazat
  4. Nemoci teď řádí všude. My o víkendu doma také lehli s horečkami. Doufám, že ti už je lépe! Jinak s tebou souhlasím - na Vánocích je nejkrásnější hlavně to před nimi. Celý proces příprav a užívání si adventu :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  5. Já miluji prosinec a Vánoce :-)
    Filmy všechny znám a všechny jsem viděla. Jen Lásku nebeskou ještě ne, musím dohnat :D
    Jinak já taky mám adventní čoko kalendář, jsem tým řízek (ale na štědrý den máme file) a jinak žádné tradice nedržíme (až budu mít vlastní rodinu, tak tradice budeme mít). Letos jsem dárky zkrouhla a koupila jen rodičům a přítelovi maličkost. Peníze si raději necháme na cestování nebo bydlení :-) Už jsme přeci jenom dospělí. A máš moc krásné vánoční fotky. ♥ O Vánoce budu mít denní v práci, ale hned potom jdu k našim a tam si užijeme zbytek večera. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Já mám taky nejraději to období před vánoci. Po svátcích hned uklízím stromeček a už jsem myšlenkama úplně jinde.

    Simple living: Moje rituály pro psychickou pohodu

    OdpovědětVymazat
  7. Vánoční New York by byl krásný, nicméně u nás to vypadá spíš na podzimní. Přítel tam v zimě nechce, prý je tam větší zima než u nás a v tom se mu chodit nechce. Úlky moc nemusím, hnízda jim neříkáme :). Sám doma je nejlepší Vánoční díl, doufám, že i tento rok ho pustíme na Štědrý den. Jinak moc krásné fotky.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  8. Moc pěkný článek, Vánoční NY bych také jednou chtěla zažít :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat