MENU

čtvrtek 30. listopadu 2023

CO CHCI STIHNOUT BĚHEM ADVENTU

Přeji vám krásný čtvrtek a zároveň vás vítám na mé letošní blogerské vánoční vlně. Ode dneška totiž pravděpodobně začne série článků s tématikou Vánoc a všeho kolem. Klasické blogmas, kdy by vycházely články každý den až do 24. prosince, mi z časových důvodů nevyjde, ale tématicky laděných postů bude myslím až, až. Miluji to a vždy jsem se těšila, až s vámi budu moci prostřednictvím fotek sdílet příchod toho nejkouzelnějšího období v roce. Dnešní článek bych zaměřila v několika bodech na to, co bych během adventu chtěla stihnout. Minulý rok jsem si ho z důvodu nemoci a antibiotik moc neužila a tak bych si vše letos chtěla vynahradit. Vánoce jsou pro mě už od dětství nádherným obdobím spojeným zejména s rodinou, kamarády a i tento rok se na ně moc těším. A co vy? Jste spíše Grinch nebo tyto svátky vnímáte stejně jako já? :)

DÁRKY POD STROMEČEK
Prvním bodem, který bych ráda měla z krku, je sehnání veškerých dárků pro rodinu a blízké. Dá se říci, že za poslední týden jsem nelenila a téměř vše sehnala nebo stihla objednat. Dnes jsem oběhala zásilkovny a pár balíčků mi ještě přijde. Stačí už jen dokoupit pár zbývajících drobností a budu mít konečně vše vyřešené. Letos jsem celkem pozadu, ale hlavní je, že se vyhnu plným obchodům a chaosu pár dní před Vánoci. 

VÁNOČNÍ TRHY, VÝSTAVY A SVAŘÁK
Nebyla by to ta pravá vánoční atmosféra bez návštěvy trhů. Jak jsem už zmínila na začátku článku, loni jsem byla o tyto akce ochuzená kvůli angíně. Tento rok se ale chystám na adventní trhy do Poděbrad, kam jedeme v neděli zároveň i na rozsvícení vánočního stromku. O víkendu jsou u nás v Hradci také muzejní adventní trhy, kde určitě ochutnáme první letošní svařák a dáme si něco dobrého. Máme v plánu je spojit i s návštěvou muzea, kde momentálně probíhá výstava starých hraček. Plány na tento víkend jsou tedy jasné a určitě se s vámi později podělím o nějaké fotky. Co se týče svařeného vína, ráda bych vyzkoušela i domácí recept a dala si ho např. večer k nějakému filmu.

FILMY S VÁNOČNÍ TÉMATIKOU
Sám doma, Grinch, Láska nebeská a Prázdniny jsou mé každoroční klasiky. Nikdy mě neomrzí a letos si je určitě ne jednou pustím. Mimo ně bych ale ráda viděla nějaké novinky, kterých je na Netflixu požehnaně. Pokud máte nějaké oblíbené netradiční vánoční filmy, určitě mi je napište do komentářů - budu ráda za tipy. Je to jeden z mých dalších malých plánů, které povzbudí vánoční atmosféru, kterou tak moc miluju. 

PEČENÍ CUKROVÍ
Někdo pečení cukroví nenávidí a bere to jako povinnost, ale já si tuhle aktivitu vždy užívám. Pečeme s mamkou a o víkendu se chystáme na první linecké. Tradičně si k pečení otevřeme nějaké dobré víno nebo Prosecco a jde to od ruky téměř samo. Jediný druh cukroví, u kterého se vždy proklínám, že jsem se do něj vůbec pouštěla, jsou vosí hnízda. Nicméně s vanilkovými rohlíčky patří k mým nejoblíbenějším a nehodlám se jich vzdát! :D

SETKÁNÍ S KAMARÁDY
Vánoce jsou pro mě hlavně symbolem času stráveného s blízkými, ke kterým patří mimo rodinu i moji dlouholetí kamarádi. Neskutečně se těším, až je navštívím, zajdeme na trhy, dáme si tlačenku s pivem (což je celkem vtipný, ale náš každoroční rituál :D) a v plánu mám i besídku s kamarádkami z vysoké školy, kdy si společně dáme dárečky a užijeme si vánoční večer se vším všudy. Jsem neskutečně vděčná za tyhle báječné lidi kolem sebe a tenhle pocit se mi během Vánoc vždy umocňuje. 

DOMÁCÍ POHODA
Posledním, více obecným bodem je, že bych si ráda odpočinula a vypnula hlavu. Následující dva týdny to sice ještě nepůjde, jelikož mě toho v práci čeká celkem dost, ale poslední týden před Vánoci už bude klidnější a těším se na domácí pohodu. Jen tak si sednout s kávou nebo čajem a těšit se na Štědrý den, který se snad letos obejde bez komplikací. Minulý rok nám totiž přesně 24. prosince odvezli dědu do nemocnice a jen se mi potvrdilo, že není nic víc, než když má člověk to štěstí a sejde se u stromečku s celou rodinou ve zdraví. 

Přeji vám, abyste si období adventu také užili naplno a bez zbytečného stresu. 

7 komentářů :

  1. Ja už mám skoro všetky vianočné darčeky kúpené a ostatné veci ako upratovanie nás ešte čaká i zdobenie už sa teším i na trhy vianočné :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já už mám všechny dárky nakoupené - jeden mi ještě dojde. Na pečení se taky moc těším, ale ze všeho nejvíc se těším na klid během celého adventního času. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Ať ti všechny plány vyjdou a užiješ si předvánoční období podle svých představ.
    Já ještě nemám nakoupené dárky a nějak mi letos chybí nápady. Cukroví peču docela ráda - jeden druh už mám letos dokonce hotový. A jinak si velké plány na Advent nedělám - uvidíme co a jak vyjde.

    OdpovědětVymazat
  4. Měla jsem období, kdy mě Vánoce moc nebraly, ale teď, jak mám dítě, se na vše moc těším! :D

    OdpovědětVymazat
  5. Grinche miluji, ale rozhodně mezi ně nepatřím! :D
    Miluji Vánoce a vše kolem nich <3 Jinak pár dárků už mám také, ale pořád mi jich spoustu chybí! :( :D
    Budu dohánět co to půjde ještě celý adventní dny. :D

    OdpovědětVymazat
  6. Já mám vánoce ráda, hlavně ten vánoční čas okolo :) Pomalu už peču cukroví a už jsem viděla i pár vánočních filmů. Dárků už mám většinu. Jen zabalit je zbývá :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem letos byla ráda, že jsem stihla vůbec udělat adventní věnec :D

    OdpovědětVymazat