MENU

sobota 25. listopadu 2023

KLIDNÉ DOPOLEDNE & LOUČENÍ S PODZIMEM

Krásné sobotní ráno! Tak nějak jsem doufala, že se probudím a bude zasněžené. Nemohu tomu uvěřit, ale mé přání bylo vyslyšeno a opravdu konečně i u nás v Hradci padá sníh. Je před námi poslední listopadový víkend a v tomto období na mě každoročně přichází ta pravá vánoční nálada. Druhou polovinu listopadu vždy myslím už jenom na Vánoce, dárky a vše, co k tomu patří. Sice jsem s nakupováním pozadu, ale chtěla bych dnes dohnat veškeré resty. Včera večer jsem začala s úklidem, ale dnes mě čeká ještě setření prachu a protřídění věcí, které se mi několik týdnů válí po bytě. Tuším, že k popelnicím odnesu ne jednu plnou tašku, ale jednou za čas je takové "provzdušnění" potřeba. No a co je zásadní, dnes se také chystám vytáhnout dekorace a udělat vánoční výzdobu. Do úložných boxů jsem naskládala podzim a je na čase vyměnit dýně za stromeček a spoustu světýlek. Jak já to miluji! O Vánocích se řídím heslem, že čím větší kýč, tím lépe a doma mi to vždy hraje hlavně červenou a zlatou barvou. Určitě pro vás nachystám i článek o tom, jak má výzdoba letos vypadá, ale to až zase někdy příště. Advent začíná sice až následující víkend, ale já si chci tu kouzelnou atmosféru užít na maximum. Prožíváte příchod Vánoc podobně? 


K předvánočnímu období ale pochopitelně patří i pečení. Zbožňuji nejen cukroví, ale jsem velkým milovníkem např. štrúdlu a bábovek. Po včerejším úklidu na mě dnes tedy čekala snídaňová odměna v podobě kokosové bábovky a pro její upečení jsem využila formu Nordic Ware. Jedná se o velmi kvalitní formy, které mají tvary bez ostrých hran a díky nim lze bábovku bez problémů vyklopit. Nepřichytává se a bonusem je, že výsledek vypadá opravdu krásně! Co jste v poslední době pekli vy a kdy se chystáte na první cukroví?

18 komentářů :

  1. Milá Pavlíno, jsem ráda, že nejsem jediná, kdo Vánoce prožívá - vánoční dárky už nakupuju, postupně balím a dneska jsem ještě něco objednala i sestře. Pořád jsem jí chtěla ještě něco koupit k tomu, co už pro ni mám, tak jsem ráda, že jsem ještě našla inspirací. Dnes se s mamkou chystáme dělat výzdobu a adventní věnec.
    Moc se mi líbí ta forma na bábovku - doma taky jednu máme - tahle značka je opravdu kvalitní. Minulý týden jsme upekly se sestrou bábovku s likérovou polevou - všem moc chutnala. Věřím, že chutná bude i ta tvoje - vypadá skvěle! S pečením cukroví začneme v prosinci a už teď se na to těším.
    Užij si pěkný víkend. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, na pečení se také moc těším a adventní věnec nás čeká zítra. :) Určitě se vám povedl! :)

      Vymazat
  2. Já se zatím na Vánoce naladila nákupem adventních kalendářů - jako obvykle mám jídelní a čajový (tedy čajové mám dva - jeden jsem si koupila, druhý dostala od kamarádky). Vánoční výzdobu ještě nemám, ale možná zítra dám nějaké chvojí do vázičky. A dostala jsem dneska vánoční hvězdu
    Bábovka vypadá super, stejně jako forma (Nordic Ware je hodně populární značka, kdybych neměla svou letitou osvědčenou keramickou, tak bych do ní asi taky šla)
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. NW má opravdu super kvalitní formy, pokud nevíš, co si přát k Vánocům, určitě si řekni Ježíškovi - nebudeš zklamaná! :))

      Vymazat
  3. Já s nákupem vánočních dárků začala už v srpnu, abych to měla na pohodu :D vánoční náladu zatím moc nemám. Možná je to i tím, že 1/3 listopadu jsme strávili v Dubaji, kde jsme si užívali 30 °C :D Ale v lednici se mi už chladí těsto na perníčky :) Bábovka vypadá skvěle!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi rychlík, já jsem to letos podcenila a začala pozdě. Naštěstí už mám vše objednané. :D :))

      Vymazat
  4. Dárky už také nakupuji a už většinu mám nebo alespoň vymyšlené v hlavě. Jsem ráda připravená a pak už koukám jen po drobnostech, které mi padnou do oka :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Po těch formách občas také pokukuji :). Už jde na mě taky vánoční nálada a chystám se na sklizení podzimních dekorací a vyměněním je za ty vánoční :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S chutí do toho, letos je první adventní neděle později, tak ať si tu atmosféru pořádně užijeme! :D :)

      Vymazat
  6. Nádherná forma a bábovka tiež :-)
    Darčeky ešte takmer žiadne nemám, ale teším sa na Vianoce.

    OdpovědětVymazat
  7. Bábovka vypadá úžasně, asi dneska taky udělám :) Každopádně tyto Vánoce si s dárky nějak nelámeme hlavu, máme pár maličkostí. Starší syn miluje pokémony, takže tam je to relativně vyřešené a mladší syn dostane od babičky a dědy elektrické auto, takže pak od nás jen nějaké maličkosti. Vždy jsme to přeháněli a pak bylo všude krámů....šílené :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, u nás se to také vždy jen kupilo. Určitě budou mít kluci radost. ♥ :)

      Vymazat
  8. Já mám doma stále podzim, ale o víkendu už to asi vyměním za vánoční výzdobu :D

    OdpovědětVymazat