MENU

neděle 19. listopadu 2023

HRABĚNČINY ŘEZY VE FIT VERZI

Hraběnčiny řezy - dezert, který nejlépe na světě uměla moje babička a já ho naprosto zbožňuju! Každopádně poslední roky se snažím své oblíbené koláče či dortíky péct v odlehčenějších verzích a právě v dnešním článku bych vám chtěla představit zdravější recept na tuto dokonalou, podzimní dobrotu. Stačí vždy nahradit pár ingrediencí méně kalorickými a výživnějšími potravinami. Výsledek je chuťově skvělý a naprosto totožně uspokojí mé chuťové pohárky. V období podzimu a předvánočního času u mě v kuchyni nesmí chybět jablka, skořice a ořechy. Tohle trio je zkrátka nezbytností a dají se z něj vykouzlit opravdové zázraky. Pokud si to budete chtít ověřit, rozhodně vyzkoušejte následující recept a pokud máte nějaké své tipy na podzimní mlsání, budu moc ráda, když mi je napíšete do komentářů. Vše, co budete potřebovat k přípravě zdravějších jablečných řezů najdete v následujícím seznamu:

350 g špaldové hladké mouky
4 vejce
30 g třtinového cukru
20 g vanilkového proteinu
150 g kokosového oleje
80 ml mléka
3 lžičky kypřícího prášku
6 ks středních jablek
40 g čekankového sirupu
1 lžíce skořice
40 g vlašských ořechů
špetka soli
rozinky (dle chuti)

Nejprve si připravíme těsto - smícháme žloutky s cukrem, proteinem, kokosovým olejem, mlékem a následně přidáme mouku s kypřícím práškem. Nejlepší je takto připravené těsto uložit na cca půl hodiny do lednice. Mezitím si oloupeme jablka, nastrouháme nahrubo a přidáme čekankový sirup společně se skořicí a ořechy. Z lednice vyndáme těsto a jeho 2/3 vymačkáme na dno plechu vyložené pečícím papírem. Přidáme jablečnou směs, posypeme rozinkami a následně naneseme vrstvu vyšlehaných bílků se špetkou soli. Na poslední vrstvu nám poslouží zbytek připraveného těsta a pečeme na 180 stupňů zhruba 45 minut. Dobrou chuť! :)

8 komentářů :

  1. Máš to pěkné, určitě byly dobré. I když já se přiznám, že hraběnčiny řezy nikdy nepatřily mezi mé top moučníky. Pekla je hodně manželova maminka, já sama je doma nedělám, protože i manžel má jiné oblíbené ...

    OdpovědětVymazat
  2. Super recept, řezy vypadají moc lákavě a chutně :).

    OdpovědětVymazat
  3. Koláčik vyzerá výborne a určite tak aj chutil. Asi preklep... tr'ňový cukor :-)
    Pekné dni!

    OdpovědětVymazat
  4. Mamka je také kdysi dělala a já je naprosto milovala. Teď jsem je už ale nějakou dobu neměla :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam, děláš mi chutě :)! Určitě to bylo vynikající. Hraběnčiny řezy jsem také jednou dělala, byly moc dobré, ale recept mi nesedl. Těsto jen tak tak vyšlo navrch, tak příště musím něco pozměnit.

    OdpovědětVymazat
  6. To je skvělý nápad. Už ani nevím, kdy jsem naposledy hraběnčiny řezy jedla :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá to pěkně, ale u nás doma bych to s těmito zdravějšími verzemi moc nevyhrála :D

    OdpovědětVymazat