MENU

čtvrtek 26. března 2020

Z KARANTÉNY #1

Uff! Po více, než měsíci se hlásím s novým článkem. Sama tomu nemůžu uvěřit a popravdě ani nechápu, jak jsem mohla takhle dlouhou pauzu dopustit. Samozřejmě svádět vše na školu, práci a mojí únorovou angínu se mi nechce, ale tyhle okolnosti vzaly za své. O to více následný nástup situace, se kterou se nyní musíme potýkat úplně všichni. Jednoduše nebyla nálada. Svět se nám všem otočil vzhůru nohama a zvykat si na všechna omezení a kompletně překopat veškeré plány asi na pozitivním myšlení nepřidá nikomu. Poslední 3 týdny jsem řešila hlavně situaci ohledně školy a dalších věcí, které se pravděpodobně uskuteční úplně jinak nebo dokonce neuskuteční vůbec. Mé odevzdání diplomky, státnice, plánovaná dovolená a plno dalšího - nejistota, která kolem všeho panuje není nic příjemného. Každopádně jsme na tom všichni stejně. Nedá se nic dělat a jsem si jistá, že tohle je zkouška pro nás všechny, se kterou se musíme nějakým způsobem vypořádat...

Poslední týdny jsem téměř jenom zavřená doma a snažím se dodržovat vše, co je doporučováno. Rozhodně není dobré brát tuto nemoc na lehkou váhu, i když já sama jsem zpočátku byla ta, která si ze všeho dělala srandu. Ano, smích přešel a momentálně mám z toho velký respekt, nejen vůči potenciální nákaze směrem ke mě, ale hlavně k mým rodičům a prarodičům. Samozřejmě se ale snažím zachovat klidnou hlavu a využít momentální situaci k tomu, abych dělala věci, na které za normálních okolností není tolik času. Na všem se má hledat něco pozitivního a proto je ideální doba k tomu přečíst si knížky, které vám leží v knihovně, podívat se na filmy, které vás dlouho lákají, zacvičit si, upéct něco dobrého a v neposlední řadě trávit dny s rodinou.

Jediné místo, kam jsem během posledních dnů vyrazila je naše zahrada. Je tam svatý klid, nikoho nepotkáme a aspoň je možnost strávit nějaký čas venku. 
Březnový podvečer.
Jeden z mých nejoblíbenějších dezertů. Nepečený dort z piškotů a ovoce - mňam! Díky karanténě se teď snažím vařit a péct více, než kdykoliv jindy. :D
Jak to bude s mým ukončením studia je stále ve hvězdách...
Jaro na zahrádce. 
I doma je fajn, pokud si to člověk umí udělat hezké! Ze začátku jsem nadávala na celý svět, proč se tohle musí dít zrovna v tu nejméně vhodnou dobu. Poslední dobou mi ale spíše dochází, že navzdory tragédii, kterou tato situace beze sporu je, má přeci jen i jednu velkou výhodu. Myslím si, že jednou pro vždy přestaneme brát určité věci jako samozřejmost a budeme si všeho více vážit - ať už to bude obyčejná procházka v parku, pivo s kamarády, cestování do zahraničí, škola i práce, ze které se obyčejně všichni rozčilujeme, ale především zdraví. Stojíme v situaci, kdy konečně máme příležitost uvědomit si, že všechny předešlé zmíněné věci bez zdraví nemají sebemenší hodnotu a význam. Mějte se krásně a hodně sil do dalších dnů! 

13 komentářů :

  1. Já tedy na karanténě a celé situaci nevidím vůbec nic pozitivního a tyhle za mě naivní představy, že si my a celé lidstvo začneme více vážit maličkostí jsou za mě opravdu hodně naivní představy, protože jsem přesvědčená o tom, že všichni o tom sice teď mluví, ale jakmile se vše vrátí k normálu, tak se všichni budou chovat úplně stejně a za chvíli si nikdo na tyhle bláhové řeči ani nevzpomene.
    Taky mě to zasáhlo v naprosto nevhodnou chvíli a vážně nenávidím ten pocit nejistoty z toho, co bude. Držím palce, abys to hlavně co se týče diplomky a nadcházejících státnic zvládla :) snad vám vaše škola vyjde vstříc, jak vychází nám teď ta naše :)

    OdpovědětVymazat
  2. To triko na první fotce je docela výstižné. Bude prdel. :D Ta karanténa je zlo, už chci někam na výlet!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, také se těším, až konečně někam vypadnu! :D :)

      Vymazat
  3. Jak říkáš, měli bychom se snažit na všem najít něco pozitivního. :) Já jsem díky karanténě opět začala ráno cvičit jógu, večer se pořádně spotit při kardiu a posilování, více se zaměřuji na kvalitu a množství jídla, které si připravuji, pravidelně čtu a snažím se i neflákat studium. Doufám, že se všechno vrátí brzy do pořádku. <3

    Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
  4. Karanténa je hrozná, ale taky se jí snažíme dodržovat. Ven chodíme jen na nákupy nebo sem tam zajdu do přírody na vycházku se psem. Ten nepečený dort taky zvyknu dělat. Je to výborné.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  5. Pro mne karanténa a s ní spojený částečný home office znamená jen to, že si můžu hodinu přispat. Jinak mi práce na malém služebním noťasu odsejpá o něco pomaleji než na velkém PC v práci, takže jsem zatím moc volného času nezaznamenala.
    Tvůj nepečený piškotový dort je asi ze zakysané smetany, že? Pokud ano, tak zkus jako změnu i tento recept - https://veverkoviny.blogspot.com/2020/01/tvarohove-rezy-za-studena.html . Tam je tvaroh a pudink a chutná to dost dobře :)
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, přesně tak. Vždy dělám ze zakysané smetany, ale díky za tip - určitě příště zkusím! :)

      Vymazat
  6. Je pravda, že v kuchyni trávím taky mnohem víc času než obyvkle. Plus jsem oprášila kytaru, ale jinak je to zlo, zlo, zlo! Nebo prostě nejsem zvyklá být doma a prostě nic moc nedělat.
    Ale pro teď to zvládneme a bude lépe :)

    OdpovědětVymazat
  7. Pro mě se toho až tak nezměnilo, protože chodím každý den do práce, jednou za týden nakoupit do potravin a se psem, jenom nám chybí návštěva kina, občas nějaká restaurace... no snad se z toho všeho brzy dostaneme :-) dovolenou letos neplánujeme, protože by to bylo nebezpečné. Vůbec nevím, kdy si ji vyberu, možná si budu prodlužovat víkendy, ale léto je ještě daleko a kdo ví, co bude :-)

    OdpovědětVymazat
  8. jo, mám to stejně, taky jsem většinu času doma, ale snažím se z toho nehroutit a brát to tak, jak to je :) a krásný fotky!
    Sarushef blog

    OdpovědětVymazat
  9. Zcela tě chápu, já sice naopak se do všeho pustila na plno, ale znám spoustu lidí, co řeší spoustu problémů, díky tomu, co se vše děje a nemají z toho zrovna lehkou hlavu. :) Já musím zaklepat, že mě to narušilo akorát plánovanou dovolenou na léto a navazování vztahu s někým důležitým :) Ale co už, ne vždy si člověk může naplánovat vše...
    Jinak já se tomu taky z počátku smála, až do dovolené. Když taťka volal, že v Čechách je to z prominutím v prdeli a letí zpět poslední tři letadla o víkendu (naštěstí jedno bylo naše), tak nám moc do smíchu nebylo...

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat