MENU

pondělí 20. března 2023

ZDRAVÉ POMAZÁNKY: VAJÍČKOVÁ & MRKVOVÁ

Přeji vám všem pohodový začátek nového týdne! Dnes mám pro vás tipy na dva druhy zdravých pomazánek, na kterých poslední dobou doslova ujíždím. Staly se nedílnou součástí mého jídelníčku a často si je dopřávám k večeři. Jejich výživové hodnoty jsou přímo ideální a to je takové další plus, pokud se jako já snažíte o redukci váhy. Vajíčkovou pomazánku jsem vždycky milovala od mojí mamky. Jsem přesvědčená, že umí tu nejlepší vajíčkovou pomazánku na světě a s čerstvým pečivem bych jí byla schopná spořádat po kilech. :D Klasická verze se ale často dělá z pomazánkového másla, majonézy a ruku na srdce - taková kombinace není nic moc zdravého. Snažila jsem se tedy najít kompromis a nahradila pár surovin méně kalorickými produkty. To samé platí i u mrkvové pomazánky - máte rádi? Pokud ano, jaké ingredience pro její přípravu používáte vy? Pro mě je u obou variant naprostým základem Lučina Linie, která obsahuje o 30 % méně tuku a chuťově je výborná. Určitě by se ale dalo použít i klasické Gervais bez příchuti. No a myslím, že už není třeba dalšího popisu a jdeme rovnou na recepty. :)

VAJÍČKOVÁ

Lučina Linie
3 menší vejce
1/2 lžičky plnotučné hořčice
1/2 lžičky majonézy
sůl, pepř

Vejce uvaříme natvrdo a zatím si smícháme Lučinu, hořčici, majonézu a dochutíme solí a pepřem. Recept sice obsahuje majonézu, ale jedná se o zanedbatelné množství, které ničemu neuškodí. Ve výsledné chuti se ale promítne a dodá pomazánce ten pravý "šmak". :) Nakonec přidáme nadrobno nakrájená vajíčka a můžeme konzumovat.


MRKVOVÁ

Lučina Linie
2 menší mrkve
1/2 jablka
sušený česnek
šťáva z citronu 
sůl, pepř

Mrkev nastrouháme najemno, jablko naopak nahrubo. Z obojího vymačkáme co nejvíce šťávy. Přidáme Lučinu, špetku sušeného česneku a pár kapek citronu. Dochutíme solí a pepřem dle chuti, zamícháme a můžeme podávat s čerstvým pečivem. 
Obě pomazánky jsou zdravé a nemusíte se u nich bát kalorií. Co je ale zásadní, chutnají dokonale! Pokud se některou z nich rozhodnete vyzkoušet, přeji vám dobrou chuť.  

14 komentářů :

  1. Vajíčkovou dělám podobně jako ty, ale dávám klasickou Lučinu (a už nedávám majonézu, chuť ladím jen hořčicí). Mrkvovou dělám bez jablka a dávám do ní napůl majolku a bílou Hollandii. Někdy přidávám vlašské ořechy nebo jimi pak pomazánku zdobím.

    OdpovědětVymazat
  2. Vajíčkovou pomazánku mám zrovna dneska v plánu dělat, jen tedy dělám klasickou nezdravou verzi. Mrkvová pomazánka zní zajímavě, ale nejsem si jistá, jestli by mi chutnala, vyzkouším a uvidím :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Milujem pomazánky a tie tvoje vyzerajú skvele.

    OdpovědětVymazat
  4. Vajíčkovou pomazánku naprosto miluji! :) Skvělý tip i na tu mrkvovou, tu jsem ještě nikdy nedělala, ale vypadá moc dobře!

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam, vypadají moc dobře! Už jsem žádnou dlouho nedělala, tak bych to měla napravit :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  6. Vajíčkovou také dělám z lučiny, ale nedávám majonézu :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  7. Tak já rozhodně vyzkouším tu vajíčkovou, to vypadá tak lahodně! Ještě se blbě zeptám, je ta hořčice opravdu potřeba? My ji doma nemáme, nepoužíváme a abych ji kupovala kvůli pomazánce, to se mi nechce :-D

    OdpovědětVymazat
  8. Ježíši díky za tu mrkvovou! Mám doma teď dost mrkve, tak ji aspoň zužitkuji :)

    OdpovědětVymazat
  9. Super tipy na pomazánky, dala bych si s chutí obě! :)

    OdpovědětVymazat
  10. Vajíčková je klasika, tu doma milujeme a mrkvová také nezní vůbec špatně :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Také miluji vajíčkovou pomazánku! Dělám ji každé Velikonoce, když zbydou vajíčka :D letos vyzkouším tu tvoji, díky moc za tip :)

    OdpovědětVymazat
  12. Pomazánky miluju a poslední dobou do všeho ráda přidávám mrkev, hned je svět barevnější :D Moc ráda vyzkouším tvůj recept, bude to zase příjemná změna :D

    OdpovědětVymazat
  13. No to vypadá super a easy. :) Díky za tip.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat