MENU

pátek 17. března 2023

DEKORACE & MALIČKOSTI TVOŘÍCÍ TEPLO DOMOVA

Krásný pátek všem! Je před námi víkend a já se ho popravdě tento týden nemohla dočkat. V práci toho bylo až nad hlavu, ale v pátek se mi vždy podaří vypnout hlavu a naladit se do odpočinkového režimu. :D I proto jsem dnešní článek chtěla směřovat do takové relaxační vlny a napadlo mě, že bych se s vámi mohla podělit o to, co mi každý den dělá radost a napomáhá k duševní pohodě. Jak už napovídá název, jsou to maličkosti spojené s mým domovem. Domov jako takový mi evokuje hlavně rodinu a bezpečí, nicméně momentálně bydlím sama a i když jsem kolikrát slyšela větu, že se mi tu bude stýskat a budu se cítit sama, opak je pravdou. Po práci mám v hlavě kolikrát doslova mixér myšlenek a nemám náladu ani na to pustit televizi. Naopak jsem ráda za chvilku klidu a dávku ticha. Co mi ale dodává energii a takový ten příjemný pocit teplého domova jsou doslova maličkosti a i když se pro někoho mohou zdát zbytečné, já jsem si na drobné dekorace slazené prvky v interiéru vždy potrpěla. Schválně mi dejte do komentářů vědět, zda to má někdo z vás podobně a jestli existuje věc, díky které vám váš domov připadá útulnější.

Pro mě jsou takovou první radostí řezané květiny, zejména tulipány. Přes zimu máme vždy smůlu, ale letos jsem už někdy v lednu mluvila o tom, jak se těším, až si dám nějaké do vázy. Včera jsem na ně náhodou narazila v Bille a ulovila jsem poslední kousky, které ještě vypadaly k světu. Troufám si říct, že teď je budu obměňovat každý týden, protože to je zkrátka radost pohledět. 
Plakáty a obrazy. Bez nich by byly stěny holé a smutné. Všechny co mám doma jsou z e-shopu Poster Store, který jistě bude většina z vás znát. Ráda bych zmínila, že se nejedná o spolupráci a je to čisté doporučení. Produkty jsou totiž opravdu vysoce kvalitní a jejich motivy nemají chybu. Popravdě jsem nevěděla, který vybrat dříve a v nejbližší době zase budu nějaké nové objednávat. Momentálně mé zdi zdobí New York, whisky, Kurt Cobain, tygr v růžích a citát od W. Shakespeara. Nejsem velký fanoušek citátů, ale tento mě zaujal. Nejen proto, že mě donutil se nad ním zamyslet, ale také není ohraný a nevidíte ho na každé motivační stránce. 
Nedávno jsem si udělala radost svou první velkou Yankee Candle. Zvolila jsem vůni Soft blanket a je naprosto dokonalá! Tak čistou a příjemnou vůni jsem dlouho necítila a moc se mi líbí i její minimalistický design včetně bílé barvy. Jsem milovník svíček a přes podzim a zimu je pálím téměř nonstop. U téhle jsem ale udělala výjimku, jelikož se jí nedá odolat a bude mi pravděpodobně hořet i během přicházejícího jara. Je to právě jedna z věcí, která svou přítomností zútulňuje můj byt a pokud budete o nějaké svíčce od Yankee uvažovat, rozhodně si v obchodě přivoňte k téhle. 
Toť vše k dnešnímu oddychovému článku. Myslím, že je důležité mít radost z maličkostí, protože v dnešním světě je těch negativních událostí kolem nás až, až. Zní to možná jako klišé a nechci působit dojmem sluníčkového člověka, ale všechny ty drobnosti výše zmíněné mi opravdu dokáží zlepšit den, který kolikrát nestojí za nic - to ale známe asi všichni. :) Mějte se krásně! 

14 komentářů :

  1. Pro mě je hodně důležité, abych žila v prostředí, ve kterém se cítím dobře. Bohužel byt, ve kterém žiju, není zrovna podle mých představ a vlivem různých událostí ani není v našich silách nějaká větší rekonstrukce. Proto jsou pro mě důležité drobnosti a dekorace, třeba bez svíček si už nedokážu domov představ :) A ráda bych si rozšířila i pokojovky, ale nejsem moc dobrá pěstitelka, takže na to jdu hodně pomalu a zkouším, co udržím při životě ;)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Máš to hezké. Já nerada utírám prac, takže nemám moc dekorací na vodorovných plochách - vlastně jen tác, kde je skoro vždy svíčka a něco ve váze, různě to pak tematicky doplňuji podle ročního obbobí (teď se chystám vytáhnout porcelánového ptáčka a posléze zajíčky :)). Na zdech máme takový mix - zarámované mapy, obraz i plakáty (taky Poster Store)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  3. Pavli nádherné dekorácie a fotografie, rovnako ako článok :)

    OdpovědětVymazat
  4. Máš doma milé drobnosti a kvety na stole u mňa musia byť :-) I keď snažím sa tie drobnosti zredukovať na minimum.
    Pekný víkend aj Tebe.

    OdpovědětVymazat
  5. Miluji živé květiny ve váze, ty nesmí chybět :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherné fotky, máme veľmi podobný štýl. Navyše Soft Blanket je moja obľúbená vôňa od YC. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ach...tak tie dekorácie sú krásne. Kvety, obrazy, príjemná vôňa a jemný plameň sviečky... Asi si pôjdem aj ja takto zútulniť svoju izbu. Ďakujem ti za inšpiráciu. <3

    Maj krásny deň. ♥
    Blog of Sunflower ♥

    OdpovědětVymazat
  8. Ahojky,
    máš to dom moc pěkné, hodně se mi líbí ty skleničky, obdivuji je už dlouho:-) Já si na dekorace rozhodně potrpím, nechci to mít sice přeplácané, ale potřebuji, aby moje bydlení působilo příjemně. Zdobila jsem si i pokoj na koleji nebo dokonce stan na táboře:-D
    Měj se hezky,
    Hanka z blogu ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Strašně se mi líbí tvůj styl. Takový krásně jemný :) <3 také mám ráda maličkosti, ať to jsou vlastní fotky na stěnách, květiny, andílci a samozřejmě nesmí chybět svíčka! :)

    OdpovědětVymazat
  10. Moc krásné dekorace. Já se přiznám, že si na ně moc nepotrpíme. Samozřejmě svíčky máme snad všude, ale jinak nic moc. Sem tam květina či rodinné foto :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  11. Já už bych taky měla začít dekorovat dům, protože od prosince co jsme se nastěhovali, máme primárně jen nábytek :D

    OdpovědětVymazat
  12. Já miluji zavěšené fotky a svíčky :).

    OdpovědětVymazat