MENU

pátek 23. srpna 2019

OVESNÉ LÍVANCE

Přeji vám krásné páteční dopoledne! Dnes ráno jsem tak přemýšlela, co bych si udělala k snídani. Většinou mívám buď míchaná vajíčka nebo bílý jogurt s nějakým ovocem. Každopádně ani na jedno jsem neměla chuť a tak jsem se rozhodla pro lívance z ovesných vloček a banánu. Od té doby co jsem je zkusila poprvé, jsme si je doma všichni moc oblíbili a pokud mám chuť na něco sladkého, dopřeji si právě tuhle dobrotu. Není na nich vůbec nic složitého, jsou hotové za pár minut a zasytí na celkem dlouhou dobu. To považuji za velké pozitivum vzhledem k tomu, že jedna porce (zhruba 7 malých lívanečků) obsahuje pouze 193 kalorií. Pokud byste je chtěli zkusit, mám tu pro vás recept:

Na jednu porci budete potřebovat:

1 vejce
15 g ovesných vloček
1/2 banánu


Tyto pouhé 3 suroviny rozmixujete tyčovým mixérem a pokud máte rádi skořici, můžete ji do hotového těsta také přidat. Lívance nádherně provoní a chutnají pak ještě o něco lépe. Na rozehřáté pánvi bez jakéhokoliv oleje a tuku už pak jen opékáme dozlatova. Stačí z obou stran několik sekund a výborná snídaně či dezert je na světě!

Záleží na vás, čím si hotové lívance ozdobíte. Já jsem milovník lesního ovoce a proto nikdy nesmí chybět maliny, kterých jsme letos měli opravdu velikou úrodu. Na doslazení můžete použít jakýkoliv sirup (javorový, čekankový), ale nic nezkazíte ani medem, který jsem dnes zvolila já. Dejte mi vědět do komentářů, jestli lívance na podobný způsob také děláte a pokud je budete zkoušet poprvé, přeji vám dobrou chuť! 

11 komentářů :

  1. Dřív jsem si je dělala, ale nějak jsem jim nemohla přijít na chuť. :) Raději si už udělám mugcake teoreticky ze stejných ingrediencí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mugcake jsem zase nikdy nezkoušela já, asi mu dám také šanci :))

      Vymazat
  2. Že bych je musela jít každé ráno se říct nedá, ale jednou za čas je to výborná snídaně. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Tyhle ovesno-banánové lívance mám moc ráda :) ideální víkendová snídaně

    Belle âme

    OdpovědětVymazat
  4. Tyhle s banánem a vločkami jsem ještě nezkoušela. Dělám lívanečky z jogurtu (+ mouka nebo vločky a vajíčko). S banánem by to taky utčitě stálo za vyzkoušení

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadají pěkně, ale mě se takhle nikdy nepovedly. Navíc ovesné vločky moc nemusím. Raději snídám jogurt s banánem a musli :) Ale je fakt, že minule jsem slibovala k snídani příteli palačinky..

    OdpovědětVymazat
  6. To vypadá skvěle, měli jsme lívance předvčírem, ale hned bych si je dala znova :D :)
    Já často dělám jenom banánové bez vloček, ale s moukou. Takže teď určitě zkusim tuhle lepší variantu :)


    GrünHauz
    Š.

    OdpovědětVymazat
  7. Já dělám občas také, nebo banánové, nebo prostě jen obměním za mouku a podobně. :)

    somethingbykate

    OdpovědětVymazat