MENU

pondělí 16. prosince 2019

BLOGMAS #16 | VÁNOČNÍ TAG: CUKROVÍ, ZVYKY,...

Vítám vás u dalšího vánočního článku! Tentokrát jsem si pro vás připravila takový menší tag, který se týká Vánoc a všeho kolem. Ráda bych touto cestou vyzvala i vás, ostatní blogerky. Pokud se budete chtít zapojit, ráda si odpovědi na následující otázky přečtu na vašem blogu a dozvím se tak, jak probíhají Vánoce u vás. Štědrý den se nezadržitelně blíží a vánoční atmosféra mě letos úplně pohltila. Myslím, že i na prosincových příspěvcích je to dost znát a dnešní článek není vyjímkou. Tak jdeme na to! :)

Oblíbené vánoční filmy?

Film, bez kterého si neumím představit Vánoce je Sám doma. První i druhý díl naprosto zbožňuji a nikdy mě neomrzí. Na Štědrý den u nás každoročně běží. Stejně tak Grinch, Vánoce naruby a Láska nebeská. Mezi mé oblíbené patří i Prázdniny s Cameron Diaz a pokud jste tento film neviděli, určitě doporučuji! Mám ráda i českou klasiku jako jsou Pelíšky nebo Tři oříšky pro Popelku. To je pohádka, na které jsem vyrostla!

Dodržuješ nějaké tradice a zvyky?

Naše rodina si na tradice moc nepotrpí, nikdy jsme nic zvláštního nedodržovali. Každopádně za naši největší tradici považuji Vánoce takové, jak je znám už od malička. Slavíme je společně s dědou i babičkou a už se nemůžu dočkat, až se zase všichni sejdeme u vánočního stromečku. Jeden známý zvyk však dodržujeme a to je krájení jablíček.

Oblíbené cukroví?

Jednoznačně vanilkové rohlíčky a kokosové kuličky! Linecké a další druhy jsem nikdy moc nemusela, občas si "zobnu", ale že by to bylo několik kousků denně se říct nedá. S mamkou poslední roky pečeme kromě cukroví a vánočky i štrůdl, který jde u nás na odbyt více, než cokoliv jiného :D

Jaký je tvůj prosinec?

Letošní prosinec je celkem náročný, co se školy a všech povinností týče. Vše jsem si nechala na poslední chvíli a také to podle toho vypadá. Každopádně dárky mám všechny, seminárky téměř také a už se nemůžu dočkat, až si budu užívat zasloužené volno!

Kdy zdobíte vánoční stromeček?

Každoročně 23. prosince.

Máš adventní kalendář?

Každý rok mám čokoládový kalendář. Jako malá jsem se nemohla dočkat, kdy si zas otevřu další políčko. Nikdy jsem si ale nevzala čokoládu o den dříve, vždy jsem byla poctivá a dodržela to. Jak jste na tom vy? Vím, že někdo je schopný spořádat všech 24 políček během dne :D

Jak probíhá tvůj Štědrý den?

Štědrý den u nás je od mého dětství stejný. Já osobně vstávám vždy hodně brzo a nikdy jsem nepochopila, jak někdo může o Vánocích spát do 11 hodin. Ten den musí v tomto případě tak rychle utéct, že si ho dotyčný snad pořádně neužije :D I ve svých 25 letech Vánoce prožívám jak malé dítě a už o půl 8 sedím u pohádek a snídám cukroví :D K obědu máme tradičně čočkovou polévku a odpoledne jezdíme celá rodina na hřbitov zapálit svíčky. Když jsem byla malá a dokud žila má druhá babička, na oběd jsem vždy chodila k ní, kde si mě odpoledne naši vyzvedli. Tohle je věc, která mi opravdu chybí a s takovými vzpomínkami člověku opravdu dojde, že Vánoce nejsou o dárcích, ale o tom, s kým je strávíte. Nikdy totiž nevíte, které budou vaše poslední s tou dotyčnou osobou a to je právě nejkrásnější kouzlo Vánoc - být s těmi, které máte nejraději. Žádný dárek už mi totiž nenahradí ten pocit, kdy jsem se každé Vánoce k mé babičce opravdu těšila.

Štědrovečerní večeře?

Kapr, řízky, bramborový salát. Od jisté doby jím jenom kapra, protože už si neumím představit nic jiného. Někdo ho nesnáší, já ho miluju! Do bramborového salátu navíc přidáváme jablka. Zní to možná šíleně, ale dokud jste neochutnali, nesuďte. Nic lepšího neznám! :)

Živý nebo umělý stromeček?

Snad jen jednou nebo dvakrát jsme měli živý. U nás vede umělý stromeček a i když je ta vůně živého krásná, naše rodina nesnáší opadané jehličí :D Minulý rok jsme si pořídili nový, který má 220 cm a už se těším, až ho zase budeme zdobit!


To by bylo pro dnešek vše a přeji vám dobrou noc! 

3 komentáře :

  1. Také mám nejraději vanilkové rohlíčky a stromeček jedině živý, mám ráda jeho vůni :-)

    OdpovědětVymazat
  2. My jsme měli živý stromek jen raz a právě to opadané jehličí nám taky vadilo, tak jsme zůstali u umělého. A před pár roky jsme si koupili nový, taky velký a je celý bílý.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  3. Stromeček 2,2 m :-o? Bydlím v paneláku a tak bychom se k takovému stromečku už do obýváku snad ani nevešli. My naopak každoročně hledáme nějaký malý, tak kolem metru... . Mívali jsme umělý, ale teď už řadu let kupujeme živý.
    Adventní kalendář mám čajový, ostatně dávala jsem oba na blog :).
    A z cukroví vedou marokánky, oříškové pusinky a kokosový salám.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat