MENU

úterý 5. ledna 2021

VISION BOARD 2021

Krásné ráno vám přeji! Další rok je před námi a mě nenapadlo lepší zaměření článku, než se tématicky soustředit na mé cíle a vize. Tzv. "vision board" je v poslední době velmi oblíbenou kreativní aktivitou nejen u blogerek, ale i všech ostatních. Vídám tuto nástěnku přání i u mých kamarádů a přijde mi to jako skvělý způsob k nakopnutí a jisté motivaci. Na první pohled tato koláž fotek může působit jako kýčovité a naivní plánování budoucnosti, které jen kopíruje tradiční předsevzetí a lidem se mnohdy ani nepodaří splnit. Pro mě je to ale opravdu efektivní způsob, jak se vytyčených cílů držet a v loňském roce se mi je podařilo naplnit téměř všechny - mimo ty, které jsem sama nemohla ovlivnit, jelikož v mé vision board pro rok 2020 byla i dovolená na Mallorce, ale byli jsme ji nuceni zrušit kvůli covidu. Pro letošek se tedy držím pouze věcí, které nejsou závislé na vnějších okolnostech, ale pouze na mně samotné.

Prvním velkým krokem bude stěhování od rodičů. Po 26 letech se konečně osamostatním a tato změna mě čeká už za dva měsíce. Proto je momentálně na denním programu vybírání nábytku, spotřebičů a dalšího nezbytného vybavení. Bohužel je vše opět zavřené a jsem tak omezená pouze na "pokukování" po e-shopech. Každopádně mojí vizí, která s tímto vším souvisí je vytvořit si útulný byt podle mých představ a to i s pracovním koutkem, kde se budu moci věnovat blogu i seberozvoji v oblasti mého oboru. 

Spíše než vizí je další položkou mé velké přání a to už několik let. Jedná se o foťák značky Olympus (včetně objektivů), který umí opravdu nádherné snímky a jsem si jistá, že po jeho pořízení bych dokázala posunout blog zase o level výš. Není to ale levná záležitost a pevně doufám, že na tohoto krasavce budu též schopná našetřit v následujících měsících.

Věc, kterou naopak neovlivní finance ani covid, ale pouze má pevná vůle, je cvičení a zdravá strava. Ráda bych měla pravidelný pohyb aspoň 3x týdně. Ne vždy to jde, ne vždy je energie, ale mým problémem je neustálé hledání výmluv, které ve většině případů ani nejsou oprávněné. Od června jsem i díky další karanténě, kdy jsem jen byla zavřená doma a zajídala nudu, přibrala 7 kilo. Není to zrovna málo a proto jsem odhodlaná s tím začít něco dělat. Této oblasti bych ráda věnovala samostatnou sérii článků, kde bychom se mohli navzájem motivovat.

Čtení, čtení, čtení. Mám na seznamu tolik zajímavých knížek, které mi leží doma nebo čekají na vyzvednutí v knihovně, že je snad nedokáži spočítat na všech mých prstech. Minulý rok jsem se polepšila, ale stále mám co dohánět a zdaleka není má čtenářská aktivita na takové úrovni, jak bych si představovala. Byla bych spokojená s 1-2 knihami měsíčně a leden jsem začala s titulem Nebezpečné osobnosti od Joe Navarra. 

Poslední mojí vizí, kterou považuji za jednu ze zásadních nejen v tomto roce, ale v mé budoucnosti celkově, je soustředit se a dále se vzdělávat v oblasti psychologie a duševních poruch. V nové práci jsem sice chvilku, ale už i za ty pouhé 3 měsíce jsem poznala a i ze zkušeností mých kolegyň vím, že dělat sociální pracovnici je povolání, ve kterém se člověk má co učit i po několika letech. Vysoká je fajn, ale v porovnání s praxí vám dá pouhé minimum. Pracuji s lidmi s duševním onemocněním a škola vám dá desítky definic schizofrenie, ale jak můžete a máte správně přistupovat k dotyčnému s touto diagnózou, je i pro absolventa s Mgr. titulem v prvních chvílích španělská vesnice. Člověka naučí až praxe a zkušenosti - nic jiného. Proto považuji za důležité se dále rozvíjet, abych svou práci byla schopna vykonávat jak nejlépe bude možné. 


To jsou mé plány do roku 2021 a pokud i vy máte vytyčené konkrétní úkoly, budu vám pevně držet palce k jejich dosažení. Konec konců vždy říkám, že malý je jen ten, kdo malý má cíl. 

39 komentářů :

  1. Velmi inspirativní článek, snad se ti splní vše, co si přeješ! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Držím Ti palce, nech Ti aspoň časť Tvojich plánov vyjde :-) ale najlepšie všetky.

    OdpovědětVymazat
  3. Držím ti palce, hlavně s tím cvičením a zdravou stravou :)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc držím palce aby si všechno dokázala :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherná a inspirující vision board :) Foťák od Olympusu mám a je fakt skvělý, určitě ho doporučuju :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, utvrdila jsi mě v tom, že bude dobrou volbou a děkuji! :)

      Vymazat
  6. Pro nás letos rok nezačal hezky. Přítel je pozitivní, já sice ne, ale jsem s ním v karanténě. Do toho strach, aby se nenakazili příbuzní, nemocný pejsek, no snad se to zlomí :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Ja si pripravujem vision board už niekoľký rok po sebe. Je fajn vidieť svoje ciele aj vo vizuálnej podobe, aspoň u mňa to má väčšiu motiváciu ako len pár slov kdesi v zápisníku, a tiež je fajn sa potom ohliadnuť späť na minulé roky a vidieť, aké predsavzatia alebo plány som mala vtedy a kam som sa posunula. Tebe prajem veľa šťastia — nech sa ti to všetko splní 🥰

    SIMPLYBERENICAFacebook PageREAD ABOUT "5 REASONS TO REDUCE YOUR MEAT CONSUMPTION"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím! :) Děkuji a tobě též hodně štěstí. :)

      Vymazat
  8. Přeji krásný nový rok 2021 ! :-)
    Olympus je taky jeden z mých snů, ale to si ještě počkám :)

    OdpovědětVymazat
  9. Moc krásné cíle a doufám, že se ti je všechny podaří splnit. Já jsem se také vrhla na cvičení a lepší stravu. Za poslední dva roky mám nahoře 10kg. Šílený :-D Jinak na čtení jsem se vrhla v roce 2020 a teď chci nadále pokračovat.:-) A bydlení? To je teď hlavní téma, které doma s přítelem řešíme a čekáme, až se něco dobrého objeví.:-)

    OdpovědětVymazat
  10. Doufám, že ti vše vyjde! :) Přesně tento foťák mám a nedám na něj dopustit! :)

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
  11. Tak ať se vše splní.
    Přeji krásný tříkrálový večer)))

    OdpovědětVymazat
  12. Máš to krásně připravené, přeji at se vše splní :) zařizování bytečku si užij :) A shejvi nenapíšeš někdy článek jak vypadá tvuh bežný pracovní den? popravde si vubec neumim představit co děláš :). A bude článek co si nadělila nebo dostala pod stromeček? Vždycky to je super inspirace. Měj se

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju mockrát! :) Články o mé práci mám v plánu, ráda bych tu vše přiblížila. Jinak o článek o dárcích letos asi vynechám, ale pokud tě to zajímá jako inspirace, dostala jsem hodně spotřebičů do nového bytu, které se mi budou hodit (kávovar, dva toustovače, varnou konvici, váhu, tyčový mixér). Dále to byly knížky, kosmetika, parfémy, nějaké oblečení, stříbrný řetízek s přívěskem, stepper na cvičení a puzzle s motivem věznice Alcatraz. :) Měj se krásně!

      Vymazat
  13. Vision board je super, taky se na ní chystám. Body mám sepsané, teď to jen dát do koláže :) Tvoje cíle jsou úžasný a já ti přeji, ať se ti všechny splní! Co se týká zdravé stravy a cvičení, tak o tom bych taky mohla vyprávět. Jak byl člověk doma, tak i já jsem přibrala docela dost. Ale už jsem konečně podnikla kroky k tomu, aby ta kila byla zase pryč :D :D

    Pauline's Tiny World

    OdpovědětVymazat
  14. Držím palce. Já se snažím cvičit co druhý den a zatím se mi to daří. Těším se na články s tímto tématem.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  15. Máš naplánováno pěkně (a myslím realisticky), tak držím palce, ať se to daří plnit.
    Já jsem neplánovací typ, takže nic takového nemám.

    OdpovědětVymazat
  16. Máš nádherné plány a Vision board! :) Taky jsem si ji dělala, tak uvidíme :). Číst bych také ráda chtěla víc, mám dokonce už i doma koupené knížky, které jen čekají, až se do nich začtu :D.

    OdpovědětVymazat
  17. Pavlínko moc se těším , až nám ukážeš, jak sis zařídila byteček a hlavně své pracovní místečko. Moc ti to přeju 😊❤️ stejně tak vše ostatní 😊

    OdpovědětVymazat
  18. Foťák chci také, je to můj sen už přes rok a také Olmypus, ale jiný typ u pen se blbě vyklápí obrazovka při natáčení :) Na stativu by to dělalo nepořádek. Jen ty objektivy jsou šíleně drahé. Jinak přeji Ti aby všechno vyšlo podle tvých představ.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  19. Máme docela dost podobné vize. Já teda sama nic takového netvořím, ale v hodně věcech se shodujeme. My letos začínáme stavět domeček, takže kdo ví, buď na konci roku nebo začátku toho dalšího se taky odstěhuji od rodičů a moc se na tuhle novou věc těším!
    Foťák by se mi taky hodil novej. Mám už asi 6 let zrcadlovku Nikon D3100 a jsem s ním velmi spokojena. Vzhledem ale k jeho stáří už bych ráda začala šetřit na nový, protože člověk nikdy neví kdy vypoví :/
    Cvičit bych letos taky chtěla víc, hlavně začít běhat!
    Co se týče knih, tak mám v hlavě malý cíl každý měsíc přečíst alespoň jednu knihu. Snad se mi to povede :)

    OdpovědětVymazat
  20. Držím ti palce, nech sa ti toho čo najviac splní ❤

    Blog de la Licorne *

    OdpovědětVymazat