MENU

úterý 31. srpna 2021

OCHUTNÁVKA VÍN | VÍNO OD BODLÁKŮ

Přeji vám krásný poslední letní den. Sice to v tomto týdnu připomíná spíše typický podzim a přijde mi, že je tak polovina října, ale snad se ještě dočkáme nějakého sluníčka. Během mých školních let jsem poslední den prázdnin neměla moc v oblibě. Na druhou stranu jsem se ale těšila z toho, že mám svátek a dnešní den je tak přímo stvořený k tomu, otevřít si lahev dobrého vína. Sice jsem milovník piva, ale do deštivého počasí to za mě není ideální volba. Využila jsem tak nabídku vín od firmy Víno od Bodláků a už při psaní tohoto článku si vychutnávám růžový Merlot. Kdyby se mě někdo zeptal, zda jsem pivař nebo vinař, bude se mi těžko odpovídat. Pochutnám si na obojím, nicméně začínající podzim mám vždy spojený s degustací vín nebo burčáku. 


K mým nejoblíbenějším patří růžová vína. Vždy volím polosuché, jelikož nemám ráda typicky trpkou chuť. Ráda doplním jahodami a samozřejmě nesmí chybět ke každé sklence vína i sklenice vody. Díky této kombinaci mě snad nikdy (ani po větším množství) nebolela hlava a doplňovat tekutiny je důležité při konzumaci jakéhokoliv alkoholu.


Těsně za růžovými u mě vedou vína bílá. Při výběru jsem měla jasno, jelikož z této kategorie je mým velkým favoritem Pálava. Je všeobecně známé, že pokud chce člověk zvolit sladší víno, měl by uvažovat právě o ní. Mnou vybraná Pálava je z vinařské oblasti Svatá Barbora a skvěle se hodí ke kořeněným jídlům, kozímu sýru či paštikám. Neznám snad nikoho, komu by tohle víno nechutnalo a doma si na něm vždy pochutnáme. 



Poslední volbou bylo italské červené. Zatím jsem ho neotevřela, ale schovám si ho k té příležitosti, kdy budu k večeři připravovat například hovězí maso. Milovníkem červeného vína je můj taťka a už se těším, až ho společně ochutnáme. 

Pokud máte rádi víno, napište mi do komentářů vaše favority. Ráda nasbírám nějaké tipy, popř. ochutnám něco nového. 

13 komentářů :

  1. Všechno nejlepší k svátku, Pavli :) mně škola naštěstí začíná až za měsíc :D
    Alkohol celkově nepiju, nechutná mi. Ani víno, neumím tedy posoudit :/ ale burčák mám ráda :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ajo, ono je dneska Pavlíny. Tak všechno nejlepší ♥. To já jsem tak půl na půl. Občas jsem pivař a občas si dál, ale i víno. Růžové víno jsem snad neměla, jelikož u nás doma mu moc neholdujeme. U nás spíše vedou bílá víno. Já osobně mám radši polosladká vína, zbytek rodiny spíše suchá či polosuchá vína. Mě chutnali vína od Cigánka nebo i mám ráda Hibernal právě. ( teda pokud máš radši sladší vína ).

    Epilepsyylife


    OdpovědětVymazat
  3. Také mi byla nabídnuta spolupráce, tak snad vína brzy dorazí.
    Já víno naprosto miluji, hlavně tedy bílé polosladké, ale když není zbytí, vypiji i jiné.
    Přeji všechno nejlepší k svátku! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný svátek :) pivo nepiju vůbec, ale víno miluju. Mám ráda suchá vína nebo bublinky - nejvíce prosecco❤️

    OdpovědětVymazat
  5. Já měla vína od Bodláků taky, volila jsem dvě bílá (jedno bylo taky Pálava) a jedno červené, všechna česká. Červené už jsme s manželem vypili, s bílé čeká, až bude příležitost si dát skleničku s mámou nebo se synem a jeho přítelkyní - manžel bílá vína nerad a já zas nerada piju sama :).

    OdpovědětVymazat
  6. A všechno nejlepší k svátku :)

    OdpovědětVymazat
  7. Some interesting options for wine here! Thanks for sharing your favorites!
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    OdpovědětVymazat
  8. Já nejsem moc znalec, takže tato vína ani neznám. Když už, tak musím mít hodně sladké, jinak to nevypiju :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Já vína vůbec nemám ráda :D.

    OdpovědětVymazat
  10. Pálavu miluju! A moje mamka taky. Ale já osobně chtěla zkusit nějaké víno, které jsem ještě neměla. :D
    Jinak... když bys někdy byla v Praze a měla prostor, ozvi se. Ráda bych se potkala třeba na kávu. :D

    OdpovědětVymazat
  11. Já teda vína vůbec nepiju, jedině jako svařák, ale i ten mi málo který chutná. Teď jsem dostala růžové víno, tak doufám, že z něj bude dobrý svařák. Z toho minulého červeného byl luxusní a jediný, co mi kdy chutnal :) Ale vůbec se nedivím, že ho máš spojený s podzimem :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  12. Víno mi v poslední době moc nechutná, ale tohle vypadá velmi dobře. Dříve jsem často vyhledávala polosuchá vína, ale nyní dám přednost malému pivu.

    OdpovědětVymazat
  13. Víno miluju a také jsem měla tu čest nějaká zkusit:) Růžové mi chutná moc, favoritem je ale stále bílé.

    OdpovědětVymazat