MENU

pátek 26. listopadu 2021

KOKOSOVÁ BÁBOVKA

Blíží se konec týdne a proto pro vás mám další tip na víkendové pečení. Je to super rychlá a jednoduchá bábovka, kterou jsem si zamilovala a pokud máte rádi kokos, určitě vám bude také chutnat. Já jsem milovníkem kokosových dezertů a momentálně se nejvíce těším na cukroví a mé nejoblíbenější Rafaello kuličky. Nicméně Vánoce jsou za měsíc a proto zatím není od věci péct spíše zdravější verze dobrot - kalorických bomb bude přeci jenom o svátcích až, až. Tahle bábovka je téměř bez cukru a místo klasické mouky jsem použila špaldovou. Seznam ostatních ingrediencí najdete níže:

250 g špaldové mouky
85 g strouhaného kokosu
1 vejce
100 ml kokosového oleje
1 vanilkový cukr
1 kypřící prášek do pečiva
2 lžíce kakaa
200 ml polotučného mléka
90 g čekankového sirupu




Postup je jednoduchý jako u každé jiné bábovky. Všechny suroviny smícháme dohromady a nalijeme do vysypané formy - v míse si akorát necháme trochu směsi, do které nakonec přisypeme kakao. I tuto směs na závěr přidáme do formy a "vmačkáme" lžící či nožem, aby se nám v bábovce vytvořila kakaová vrstva. Pečeme v troubě zhruba 45 minut na 160 stupňů. Malý tip ode mě - nejlépe chutná, když vychladne (přijde mi, že chuť kokosu je pak výraznější). Tak dobrou chuť.  




11 komentářů :

  1. Bábovka vyzerá luxusne, mám rada kokos, tak sa niekedy inšpirujem :-)
    Krásny víkend!

    OdpovědětVymazat
  2. Kokosová bábovka je u nás nejoblíbenější! Já upřednostňuji hrníčkové recepty, takže mám na babovku jeden a měním jen ingredience podle toho, jakou bábovku chci zrovna dělat :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já obvykle peču bábovku z klasického hrnkového těsta, ale už jsem zkoušela i tvarohovou, s vaječným koňakem, se šlehačkou... Takže bych mohle vyzkoušet i kokosovou, vypadá moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam, miluji kokosové dezerty :). Dnes se chystám na pečení bábovky, ale chci dělat nějakou klasiku, mramorovou :).

    OdpovědětVymazat
  5. Pavlínko moc děkuji, že jsi zveřejnila receptík! ♥ Já kokos moc miluju a bábovku ráda udělám! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Na kokos jsem dřív moc nebyla, ale poslední dobou mu přicházím na chuť, navíc každá bábovka je mňaaaaam. Teda každá ne, to bych zas lhala. :D Tato se ti na pohled moc povedla a určitě i na chuť. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Mňam, podobnou dělá přítel a vždycky si moc pochutnám!

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadá výborně, mňam! Hned bych si nějakou bábovku upekla :) já ráda dělám s oriskama či jen mramorovanou :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  9. Také jsem nedávno dělala kokosovou bábovku :)

    OdpovědětVymazat
  10. Já nabábovkách miluju hlavně to, že tam můžeš pridat cokoliv a bude to dobré !

    ABOUT MAI LIFE

    OdpovědětVymazat