MENU

sobota 31. prosince 2022

OHLÉDNUTÍ ZA ROKEM 2022

Opět je tady. Článek, který shrnuje uplynulý rok a na mém blogu je to taková každoroční tradice. Poslední článek roku obsahující všechny zásadní momenty a události. Rok 2022 pro mě byl zlomový a zdaleka nebyl tak "nudný" jako roky předchozí. Událo se toho opravdu hodně a konečně také došlo na dlouho očekávané akce, které byly díky pandemii v minulosti zrušené. Na druhou stranu jsem díky tomu od tohoto roku neočekávala příliš mnoho, jelikož předchozí měsíce byly jako na houpačce a člověk netušil, co přijde. Ráda mám vše naplánované, ale byla jsem celý rok připravená na variantu, že nic z toho nemusí vyjít. Opak byl pravdou a překvapivě se téměř vše povedlo na jedničku. 

V lednu jsem nastoupila do práce na novou pozici a to jakou vedoucí. Byla to doposud má největší výzva a neskutečně jsem se toho bála. Začátky jsou vždycky těžké, ale za pár měsíců si vše sedlo a získala jsem více sebevědomí. I po roce je co zlepšovat a troufám si říci, že nikdy to nebude perfektní. Práce s lidmi je těžká. O to více s lidmi s psychickým onemocněním. Nikdy nevíte, co přijde a už jsem konečně pochopila, proč u příjímacího řízení bylo tučně zvýrazněné "psychicky náročné". Až po tomto roce, kdy na mě padla veškerá zodpovědnost si to plně uvědomuji. Je to zkrátka záhul. Každý den. Možná ale právě proto mě to baví a naplňuje, protože jsem vždy toužila po zaměstnání, ve kterém dny nebudou stejné a nebudu muset koukat na hodiny, kdy konečně půjdu domů. Překonala jsem spoustu situací, které by pro mě dříve byly neúnosné a i tohle je pro mě hnací motor. Už se těším, co následující rok přinese, ale už teď vím, že to bude zase jízda! 

Navzdory tomu, že svou práci miluju, i tak čas od času uvítám volno. Moc jsem se těšila na dovolenou u moře, kterou nám už dvakrát bohužel zrušili. Dokud jsme neseděli v letadle, nevěřila jsem tomu, že odletíme. Nakonec to vyšlo a v červnu jsem s rodinou po dlouhých letech opět zavítala na Mallorcu. Byl to pro mě dokonalý relax a načerpala jsem spoustu energie. Baterky mi také následně dobila dovolená v Krkonoších, kam jezdíme každý rok a už teď se nemohu dočkat, až zase vyrazíme. Nechybělo spoustu dalších letních akcí jako jsou oslavy, grilovačky, hudební festivaly a posezení na zahrádkách. Konečně to bylo léto, tak jak jsme ho všichni znali dříve - bez omezení. 

Podzim byl ze začátku přirozeně klidnější a po rozlítaných letních měsících jsem si užívala volné víkendy doma. Začala jsem více číst, užívala si domácí pohodu, ale moc dlouho to netrvalo. V práci se toho celkem dost nahromadilo a začal maraton, kdy jsem si bohužel práci nosila i domů, což je u sociální práce a podobných profesí chyba číslo jedna. To je zároveň takový můj cíl do příštího roku, abych si uměla lépe zorganizovat čas a tohle se mi příliš často nestávalo. Někdy se tomu ale prostě nevyhnete a to byl i můj případ. Poslední měsíce tohoto roku díky zmíněnému shonu utekly jako voda a od konce října mi čas tak nějak splýval. Byla jsem už hodně unavená a těšila jsem se (na tentokrát už opravdu zasloužené) volno. 

Bohužel mě před Vánoci dostihla angína a dostala jsem antibiotika. Nemohla jsem si dovolit být na neschopence a tak jsem se ve volných chvílích snažila nemoc vyležet. Do toho jsem musela jet na povinné školení do Prahy, kdy mi naštěstí už bylo trochu lépe. Každopádně mi to překazilo spoustu plánů a doufala jsem, že Vánoce budou konečně klidné. Nebylo tomu tak a to je bohužel věc, která mě na tomto roce zamrzela nejvíc. Těšila jsem se na klid a svátky snad více, než na letní dovolené. Těšila jsem se na čas strávený s celou rodinou včetně babičky a dědy. Bohužel nemoc si nevybírá a na Štědrý den nám dědu odvezli do nemocnice a celé svátky jsme tak měli "o zábavu postaráno". Momentálně je na tom děda lépe a to je samozřejmě zásadní, ale moc mě mrzí, že s námi nemohl být u večeře a stromečku. Každopádně mohlo být i hůř a nezbývá, než se s rokem 2022 rozloučit a doufat, že ten následující přinese jen to dobré. Hlavně zdraví všem, to ostatní přijde samo. 

To samé přeji i vám, protože nic není důležitější. Děkuji vám za čtenářskou přízeň a těším se na další, společný rok tady na blogu. 

9 komentářů :

  1. Měla jsi opravdu náročný rok! Jsi moc šikovná, vedoucí to je určitě hodně náročná pozice. Kde přesně pracuješ, mohu-li se zeptat? Pamatuji si tvé články z tohoto soudku, budou nějaké další? Byly moc zajímavé :) Mrzí mě, že dědeček onemocněl. Posílám sílu! Také bych se měla naučit odpočívat, ale moc mi to nejde :D Měj krásný nový rok! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné shrnutí! Měla jsi náročný rok, ale především krásný. Plný vyzev, které jsi skvělé zvládla. Mrzí mě, že jsi měla tak krušné svátky, ale jsem ráda, že je dědovi lépe. Přeji ti do nového roku jen to nejlepší, hodně sil zdravý a málo stresu.

    Budu se těšit na články v roce 2023 :)

    ABOUT MAI LIFE

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný, ale náročný rok 2022! Já snad během ledna taky vypustím článek o mém roce 2022, protože se v mém životě stalo strašně moc momentů, které mi změnili život!

    OdpovědětVymazat
  4. Pájo, měla jsi krásný rok a moc se mi líbilo, že ho s námi sdílíš. Těším se na nové články, posty a zážitky!
    Přeji vše nejlepší do nového roku, především zdraví, štěstí a splnění všech přání!

    OdpovědětVymazat
  5. Přeju krásný rok 2023 - zdraví, štěstí, úspěchy v práci...

    OdpovědětVymazat
  6. Super shrnutí, přeji vše nej do nového roku :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  7. S dědou mě to moc mrzí,ale zároveň jsem ráda, že už je na tom líp. Perný rok koukám.. vím, že si to několikrát zmiňovala, ale jaká že je tvoje pracovní pozice, nebo kde děláš :)? Zrovna se mořím se seminárkou na sociální práci.. jo a můžeme se těšit na článek co si pořizovala k Vánocům, eventuelně dostala.. vždycky jsi fajn inspirací :D !!

    OdpovědětVymazat
  8. Podepisuji to, že práce s lidmi je náročná. Sice s nimi nepracuju face-to-face, ale pouze on-line, i tak je to mnohdy psychicky vysilující. S tím souvisí také to "tahání práce domů", které zmiňuješ. Já totiž pracuju navíc na homeoffice, takže je to pro mě každodenní chleba a hrozně se těším, až jednou budeme mít bydlení s možností mít vlastní pracovní pokoj, který po konci směny zavřu a do druhého dne neuvidím. Rovněž i mě skolila nějaká viróza, dostala jsem antibiotika před Vánoci, druhá i po Vánocích a dodneška ještě pořád nejsem na sto procent fit. Aspoň první firemní vánoční večírek jsem zvládla, i když druhý den ráno jsem se teda probudila nemocná.

    Přeju ti všechno nejlepší do nového roku, hlavně to zdraví – ať už fyzické, tak i to psychické!

    OdpovědětVymazat