MENU

pondělí 8. ledna 2024

VISION BOARD 2024

K začátku roku neodmyslitelně patří nějaké to zamyšlení nad tím, jaké plány chceme uskutečnit a jakých cílů bychom rádi dosáhli. Aspoň já to tak mám nastavené v hlavě a není od věci si takové myšlenky zaznamenat. Ať už na papír nebo právě formou různých obrázků a koláží. Jinými slovy vision board se u mě na blogu objevuje už několik let a je to pro mě vždy krok k tomu, abych i formou článků přivítala další rok v našem blogerském světě. S uplynulými dvanácti měsíci se k předchozí nástěnce vizí vždy ráda vracím a zhodnocuji, co se mi povedlo a co naopak úspěch nemělo. Pomáhá mi to uvědomit si, kde mám mezery a na čem je potřeba více zapracovat. A že toho letos nebude málo. :) 

Jedna z prvních věcí, kterou jsem opět zanedbávala a jsem díky tomu naštvaná sama na sebe je četba. Doma mám spoustu zajímavých knih s tématy, které mě vždy zajímaly. Perfektně se hodí k mému oboru, kde je další profesní rozvoj a sebevzdělávání velmi důležité. Nejen proto se chci více věnovat čtení a ruku v ruce s tím omezit sociální sítě. Alarmující je pro mě čas strávený na Instagramu a dalších platformách. To je zároveň můj další cíl, jelikož mi přijde, že čím jsem starší, tím čas plyne rychleji a je škoda ho zbytečně věnovat pouhému displeji. Smysluplná organizace času se odráží naprosto ve všem a v roce 2024 bych tento fakt chtěla otočit ve prospěch všeho. 

Péče o tělo a mysl by měla být samozřejmostí. Psychická pohoda je v dnešní době důležitým atributem a rozhodně bychom na ní neměli zapomínat. Cvičení a zdravá strava nejsou ani tak plánem a cílem. Pro mě je to už automatický mechanismus, na který jsem si navykla a od té doby se právě mé duševní zdraví velmi zlepšilo. Nával endorfinů například po běhu je k nezaplacení a i tento rok se chci v tomto ohledu zaměřovat na sebe. Je jen málo věcí, které mi přivodí takový nával energie a příjemného pocitu, jako je sportovní vyžití a následná příprava zdravého a chutného jídla. Zkrátka vést zdravý životní styl ve smyslu vyváženosti je tou nejlepší cestou. I když se svojí postavou stále nejsem spokojená, rozhodně jsem spokojená s tím, jak jsem se naučila vnímat své tělo a naslouchat jeho potřebám. 

Součástí letošního roku musí být i kvalitně strávený čas s mojí rodinou a kamarády. Nemohu se dočkat na naše další zážitky a společné akce. Rodina a blízcí jsou pro mě v životě prioritou číslo jedna a už teď vím, že rok 2024 nám přinese nezapomenutelné vzpomínky. Se spoustou přátel oslavím neuvěřitelné 30. narozeniny, což bude určitý milník v našem životě. Těším se? Netěším? Číslo je to pro mě hrozivé, ale je zároveň ukazatelem toho, jak dlouho naše přátelství trvá a za to jsem nepopsatelně vděčná. S mojí rodinou mě také čeká jedna velká cesta. Koncem května vyrážíme na road trip po západu USA a ani nemohu uvěřit, že jsem tohle právě napsala. Navštívit Ameriku je můj nejen cestovatelský, ale životní sen. Žádné místo ve světě jsem nikdy netoužila navštívit tolik, jako legendární Route 66, Grand Canyon a slavné Los Angeles. Bude to velká jízda a zlom v mém životě, na který se neskutečně těším!

No a nebyla bych to ta správná sociální pracovnice, kdybych si nesáhla do svědomí a neuvědomila si své chyby a přešlapy v předchozím roce. Vždy říkám, že v mém oboru se budu mít do smrti co učit a ani tak nebudu nikdy dokonale připravená. Má práce je mi zároveň školou. Nejen školou profesní, ale školou života. Pláč, smích, přetvářka, lež, manipulace, vděčnost, smutek i radost. S tím vším se setkávám denně, ale práce s lidmi je jednoduše taková. Někdo by ji kvůli tomu nenáviděl, ale já ji díky tomu miluji. 

Říká se, že cesta je cíl. Ať už jsou i vaše cíle jakékoliv, přeji vám spoustu štěstí k jejich dosažení! 

12 komentářů :

  1. Ahoj, přišla jsem ti také popřát vše nejlepší v roce 2024 : ) Ať se ti daří ve všem, co sis naplánovala :-) Knihy, rodina a self-care (duševně i fyzicky). tak by to mělo být . tyhle tři věci si dávám každoročně. :) Ještě ti k tomu popřeju zdraví, lásku a štětsíčko :)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkná vision board a super cíle a plány, přeji, ať vše vyjde! :). Na knihy taky teď nemám moc čas, s jídlem se snažím také a hlavně čas s tou rodinou a blízkými.. a samozřejmě zdraví :).

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, moc hezky napsaný článek. Já asi vysněnou destinaci nemám. Bude se mi líbit všude, když budu se svou láskou. ♥ Pavlí, užívej lednové dny. ☺

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný článek, snad se ti vše splní :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  5. Ahojky,
    já si takové plány nedělám, ale letos mě také čekají pěkné cesty, tak doufám, že se všechno uskuteční. Nejbližší a nejjistější je určitě jarní cesta do Ománu. Vůbec nevím, co si od toho mám slibovat, ale těším se na minimálně na odpočinek u bazénu či moře.
    Měj se krásně,
    Hanka z blogu ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Máš krásné přání a já doufám, že se ti všechna v tomto roce povedou ♥ Ameriku si užij a doufám, že bude článek, protože to bude naprosto parádní! :-) Taky jsem se trochu zaměřila na zdravější styl, chce to zase trochu zhubnout, vyžrala jsem se :D Já vůbec nějak nevím, co od tohoto roku cestovatelského čekat, takže uvidím, co mi rok přinese :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Moc hezké předsevzetí. Moc přeji ať všechno vyjde.
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
  8. Pěkná předsevzetí a plány, tak ať se plní. ;-)

    OdpovědětVymazat
  9. Taky si to ráda na blog píšu, abych se za rok podívala, jak jsem si vedla :) Přeji mnoho úspěchů v tvé vision board! A ten roadtrip ti závidím, to určitě bude parádní :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  10. Dala sis moc krásné cíle. Ameriku ti moc přeju <3! Jak dlouho tam budete? :) Přeji, aby ti všechny předsevzetí vyšly <3 také mám rodinu na prvním místě <3 souhlasím, ty endorfiny po výkonu jsou k nezaplacení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vychází nám to na 15 dní tuším a moc děkuji, je to má vysněná destinace od mých dětských let. <3 :)

      Vymazat
  11. Těším se na článek z roadtripu a tak trochu hodně závidím :D

    OdpovědětVymazat