MENU

úterý 26. března 2024

MRKVOVÁ FIT ROLÁDA S OŘECHY

 Blíží se Velikonoce a mnozí z vás jistě ocení nějaký další tip na pečení. Mně se nedávno osvědčila tato mrkvová roláda s ořechy v odlehčenější verzi a s rukou na srdci vám mohu potvrdit, že se jedná o jeden z nejlepších zákusků, jaký jsem kdy v kuchyni vykouzlila. Doma peču už jen zdravější alternativy dezertů a často jsou tak vyladěné, že od klasických tučných variant nejdou chuťově téměř rozeznat. Tato roláda je toho příkladem a pochutnala si na ní celá moje rodina. Není to nic složitého, stačí vám pár ingrediencí a na 100 gramů (dva kousky, které můžete vidět na fotkách) obsahuje pouze 166 kalorií. Ke kávě naprosto luxusní sladká tečka a jediné co budete potřebovat naleznete v následujícím seznamu.

NA KORPUS:
3 vejce
100 g mrkve
35 g hladké špaldové mouky
40 g vlašských ořechů
40 g erythritolu či jiného sladidla
1 PL čekankového sirupu/medu
15 ml mléka
1 ČL skořice
1 ČL kypřícího prášku
1 ČL jedlé sody

NA NÁPLŇ:
1 vanilkový proteinový pudink (200 g)
100 g odtučněného tvarohu
50 g ricotty 
20 g vanilkového proteinu (nemusí být)

Nejprve si vyšleháme bílky do tuhého sněhu. Žloutky smícháme s erythritolem a čekankovým sirupem či medem. Do žloutkové směsi vmícháme mouku se skořicí, kypřícím práškem, jedlou sodou, mlékem a přidáme i najemno nastrouhanou mrkev s vlašskými ořechy. Vše promícháme a nakonec do vzniklé směsi opatrně vmícháme vyšlehaný sníh. Těsto nalijeme rovnoměrně na plech a vytvoříme vrstvu cca 1 cm vysokou. Pečeme na 170 stupňů zhruba 12 minut. Ještě horké těsto zarolujeme a necháme vychladnout. Následně potřeme krémem a zarolujeme. Vršek rolády můžeme potřít zbytkem krému a posypat ořechy. Dobrou chuť! :) 

7 komentářů :

  1. Na nějaký mrkvový moučník už se dlouho chystám - váhala jsem mezi muffiny a dortem a teď mi přibyla ještě jedna možnost :)

    OdpovědětVymazat
  2. Roláda vypadá moc dobře a vzhledem k tomu, že by nám tento týden měli vyměnit troubu, tak se na ní asi také vrhnu a ráda jí vyzkouším! :) Jen musím vymyslet nějakou alternativu za ořechy, ty bohužel nemůžu.

    OdpovědětVymazat
  3. Super recept, vypadá krásně, roláda se ti povedla :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam, děláš mi chutě, vypadá výborně :)

    OdpovědětVymazat
  5. Takovéto zákusky z mrkve mám moc ráda, určit by mi roláda chutnala! ♥

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
  6. Mňam, vypadá to fakt dobře! Já jsem pekla z mrkve asi 2 týdny zpátky. Řezy a taky byly výborný :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  7. Jednou jsem dělala mrkvový dort a už nic z mrkve dělat nebudu, nechutnalo mi to vůbec :-D

    OdpovědětVymazat