MENU

pátek 18. října 2019

MRKVOVO-JABLEČNÝ KOLÁČ

Hezké ráno! Mám tu pro vás další sladký recept, který jsem já osobně zkoušela včera poprvé a s jeho výsledkem jsem tak spokojená, že se s vámi o něj musím podělit. Inspiraci jsem částečně vzala u mé oblíbené blogerky Markéty Frank. Recept v podobné verzi přidávala před nedávnem a mě hned na první pohled zaujal. Pozměnila jsem jen několik málo ingrediencí, ale konečná verze mě opravdu překvapila a tento koláč chutná božsky! Pokud ho budete chtít vyzkoušet, což vám všemi deseti doporučuji, potřebné suroviny naleznete v následujícím seznamu:

3 hrnky špaldové mouky
2 nastrouhané mrkve
3 nastrouhaná jablka
60g mletých vlašských ořechů
15g strouhaného kokosu
1 vejce
0,5 hrnku olivového oleje
1 lžička skořice
1 lžička perníkového koření
1,5 lžičky jedlé sody
1,5 lžičky kypřícího prášku


Všechny tyto ingredience pořádně smícháte dohromady. Na doslazení můžete použít cokoliv dle vaší chuti. Doporučuji zejména agávový sirup či med. Není ale potřeba příliš doslazovat, jablka v receptu jsou sama o sobě dost sladká - záleží však na vás, jakou chuť preferujete. Připravené těsto akorát vložíte do jakékoliv formy a dáte péct na 170 stupňů na cca 40 minut. Výsledná chuť koláče vás určitě překvapí tak, jako mě. Je to dle mého názoru ideální podzimní pochoutka a s dobrou kávou nebo čajem si ji (aspoň věřím!) zamilujete stejně, jako já. Dobrou chuť! 

10 komentářů :

  1. Na upečení nějakého koláče nebo dortu s mrkví se už chvíli chystám, tak se možná nechám inspirovat. Možná s jablky to bude přijatelnější pro manžela, který se na pečení s mrkví tváří trochu nedůvěřivě ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já bych asi vynechala mrkev a přidala jablek. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Tak teď si mi udělala na podobný koláč neskutečnou chuť :D Vypadá úžasně! :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Dorty, které v sobě mají mrkev, úplně miluji! Tento taky musí chutnat úplně božsky! ♥

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
  5. Tak do toho se musím pustit! Vypadá báječně :)

    OdpovědětVymazat
  6. Upřímně jsem nikdy nezkousela koláč, kde je mrkev. Tenhle vypadá skvěle!

    LITTLE THINGS FOR EM

    OdpovědětVymazat
  7. To vypadá dost dobře! Díky za recept :))

    OdpovědětVymazat
  8. Ach ty všude na mě skákající a vykukující mrkvové dorty! Já už si jeden musím snad taky vyzkoušet, když je toho plný instagram i blogy :D škoda, že dělám ve volném čase raději cokoliv jiného než peču. Navíc si pak ještě vyčítám, když to celé sama sním po upečení :D :D :D jak s tímhle bojuješ? :D

    OdpovědětVymazat
  9. Já teď dělala podobně mrkvovo jablečné sušenky s čokoládou :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  10. Nikdy jsem ještě mrkvový dort neměla. Já zase ujíždím na muffinech :-D

    OdpovědětVymazat