MENU

neděle 22. listopadu 2020

PERNÍK S ČOKOLÁDOU A OŘECHY

Krásný večer vám přeji! Je neděle a to znamená, že u mě nesmělo chybět nějaké pečení a moučník k odpolední kávě. Snažím se ale kalorické dezerty nahrazovat zdravějšími verzemi a dnes tu pro vás mám jeden tip na perník s čokoládovou polevou a ořechy. Je to rychlovka a chutná skvěle! Navíc v této verzi není žádný rafinovaný cukr a doslazen je pouze stévií a ovocem. Pokud rádi pečete, zkuste do svých receptů někdy přidat například nastrouhané jablko - dokonale dezert zvláční a je to mnohem lepší, než péct pouze z mouky. Veškeré ingredience naleznete v následujícím seznamu:

1 banán
1 jablko
180 g špaldové mouky
20 g kakaa
1 kypřící prášek do perníku
160 ml polotučného mléka
25 ml oleje 
1/2 lžičky perníkového koření
1/2 lžičky skořice
1 vejce
2 lžíce tekuté stévie
čokoláda na vaření
lískové ořechy


Nastrouháme si jablko nahrubo, vidličkou rozmačkáme banán a veškeré ingredience (mimo čokoládu a ořechy) následně smícháme dohromady. Co se týče oleje, můžete použít jakýkoliv máte rádi. To samé platí u mléka či způsobu doslazení. Já jsem si poslední dobou velmi oblíbila stévii (proto jsem jí také použila do receptu) - každopádně pokud preferujete jiné ingredience, výběr je na vás. Těsto vylijeme do formy vyložené pečícím papírem a pečeme zhruba 30 minut na 180 stupňů. Necháme trochu vychladnout a nakonec navrch přidáme čokoládu na vaření, včetně rozdrcených lískových ořechů. Dobrou chuť!




18 komentářů :

  1. Se stévií ještě zkušenost v kuchyni nemám, ale používám ten zdravější třtinový cukr :) Perník vypadá dobře, povedl se ti :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je parádní recept! Teď bych si ten perníček fakt dala :). Také se snažím někdy recepty trochu upravovat, hlavně sladím ve většině případů erythritolem, protože nezvyšuje hladinu cukru v krvi, a to já se slabou cukrovkou potřebuji :D.

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem dělala o víkendu klasický perník, ale tento vypadá ještě líp :)
    Vítejte u Mišky

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam, mňam. Dala bych si.. já teď poslední dobou dělám jen banánový chlebík, cheesecake nebo jablečný koláč, ale perník, ten bych snad taky zvládla. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Perník vyzerá výborne a určite tak aj chutil :)
    Ja vždy znižujem cukror v recepte aj na polovicu...alebo ho nahrádzam medom.

    OdpovědětVymazat
  6. Mňam! Ten se povedl, vypadá skvěle!

    OdpovědětVymazat
  7. Mňam tak sen bych snědla na posezení 🥰🥰🥰

    OdpovědětVymazat
  8. Moučníky, kde jsou v těstě strouhaná jablka nebo banán bývají pěkně vláčné, mám je taky ráda. Tvůj perník vypadá velmi jedle, ty oříšky navrchu má dávají šmrnc a luxusnější vzhled.

    OdpovědětVymazat
  9. Pavlínko dezertik vypadá úžasně. Musím říct, že já také občas použiju do buchty jablíčko. Třeba i právě taky do perníku a je to výborný a vláčný, přesně jak píšeš. ❤️

    OdpovědětVymazat
  10. Vypadá naprosto fantasticky! Já v sobotu pekla vánočku a hned se po ní zaprášilo :)

    OdpovědětVymazat
  11. Zrovna včera jsem taky pekla perník, akorát mám alergii na oříšky, tak to dělám bez nich :) Tvůj recept taky vypadá super, možná někdy vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  12. Tak ten vypadá skvěle. Hned bych ochutnala, určitě byl výborný.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj,
    perní vypadá skvěle, Taky ho doma děláme s jablky, je to moje oblíbená buchta. Já jsem dneska pekla tvarohovou štolu a fakt se povedla. Mám z toho radost, recept se na blogu brzy objeví:-) Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  14. No vypadá naprosto skvostně! A díky banánu a jablku je určitě krásně vláčný. Čokoládová poleva s oříšky vždycky vyzdvihne recept ještě mnohem víc, tím člověk prostě nikdy nic nezkazí :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  15. Mňam! Tak ten vyzerá úžasne! Milujem perník a aj napriek tomu, že nie som priveľkým fanúšikom orechov v takýchto receptoch, hneď by som ho vyskúšala :)
    FRENCHSTYLE

    OdpovědětVymazat
  16. Perník miluju na jakýkoliv způsob a s čokoládou, to je sen :-)

    OdpovědětVymazat