MENU

sobota 12. února 2022

ZDRAVÉ KOKOSOVÉ ŘEZY

Krásnou sobotu vám přeji! Po dlouhé době jsem se odhodlala vyzkoušet úplně nový recept. Pečení zdravějších dezertů se stalo takovým mým menším koníčkem a už hodně dlouho jsem si pohrávala s myšlenkou upéct fit verzi kokosových řezů. Po výsledku by si klidně zasloužily název Rafaello řezy, jelikož mě chuťově opravdu mile překvapily a skutečně připomínají ty proslulé bílé kuličky, které řeknou více, než tisíc slov. Chutnají báječně! Nechci to přehánět se samochválou, ale je to jedna z nejlepších buchet, jakou jsem kdy v kuchyni vytvořila. Při dnešní snídani jsem tak nezahálela, rozhodla se nafotit pár fotek a sepsat pro vás postup i recept na tenhle zázrak. Samozřejmě zásluhy nejsou jen na mé straně a velkou roli hrála kokosová mouka, kterou jsem nedávno pořídila v DM a mohli jste jí vidět v minulém článku. Rozhodně doporučuji, protože na té skvělé chuti má velký podíl! Pokud jste milovníky kokosu jako já, rozhodně vás řezy nezklamou. Vše co budete potřebovat najdete v následujícím seznamu:

KORPUS:
130 g kokosové mouky
130 g špaldové hladké mouky
2 vejce
100 ml oleje
80 g čekankového sirupu (můžete použít sladidlo dle vaší volby)
250 ml polotučného mléka
1 prášek do pečiva
1/2 sáčku vanilkového cukru




KRÉM:
250 g polotučného tvarohu
50 g kokosu
20 g čekankového sirupu
100 ml nízkotučné smetany

Všechny suroviny na korpus smícháme dohromady a nalijeme na plech vymazaný olejem a vysypaný moukou či kokosem. Dáme péct na cca 180 stupňů dozlatova (zhruba 30 min). Mezitím si připravíme krém - smícháme tvaroh s čekankovým sirupem. Po dopečení nalijeme na ještě horký korpus smetanu, která se ihned vsákne. Necháme vychladnout a poté přidáme tvarohový krém. V poslední řadě tuto vrstvu posypeme strouhaným kokosem a necháme do druhého dne odpočinout v lednici. Tento dezert je zdravější verzí a i když obsahuje relativně dost tuků díky kokosu, jsou to stále zdravé tuky, které neškodí. I díky tomu vám bude stačit malý kousek, který zasytí. Na druhou stranu nemá příliš sacharidů, což je velkou výhodou a určitě ho i já sama budu péct častěji. Dobrou chuť! 



25 komentářů :

  1. Vypadá naprosto famózně, už jsem jej viděla na tvém instagramu :)
    Já i přítel kokos milujeme, takže až se přestěhujeme, tak jej určitě upeču, teď momentálně nemám na pečení čas..

    OdpovědětVymazat
  2. Moučník vypadá moc pěkně. Mně moučníky pořád zásobuje máma, tak tolik nepeču. Ale zbytek kokosu od vánočního pečení tu mám, tak bych ho někdy mohla zkusit.

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam! Vypadají luxusně, určitě brzy vyzkouším. ☺️

    OdpovědětVymazat
  4. Koláčik vyzerá výborne, možno dám ešte tej kokosovej múke šancu :-)
    Pekný víkend!

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam, vypadá naprosto úžasně! Děkuji moc za tip, ráda vyzkouším. S kokosovou moukou jsem zatím nedělala, tak jsem zvědavá :) U nás vyhrávají na plné čáře Míša řezy :D

    OdpovědětVymazat
  6. Já tedy nejsem zrovna nadšenec do pečení. Jediné, co dělám pravidelně, je obyčejná bábovka a nic jiného neumím. :D Ale kokosové věci miluju a tvůj recept vypadá, že bych ho i mohla zvládnout. Díky za super tip!

    OdpovědětVymazat
  7. Ukládám si recept, vypadají skvěle!

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadají božsky, ale já moc kokosové věci a především buchty nemusím. :) Ale třeba takové raffaelo, to miluji ♥

    OdpovědětVymazat
  9. Mňam, vypadá moc dobře 🤤 mám doma kokosovou mouku už nějaký pátek a ještě mě nenapadlo, co z ní vytvořit, tak děkuji za inspiraci 😍

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  10. Řezy vypadají úžasně, miluji kokos, takže je asi někdy vyzkouším :).

    OdpovědětVymazat
  11. It looks delicious. Thanks for sharing.
    I invite you to visit my last post. Have a good week!

    OdpovědětVymazat
  12. To vypadá hodně dobře! Hned bych si to dala. :)

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
  13. Vypadá opravdu dost dobře, ale já kokos moc nemusím.
    Vítejte u Mišky

    OdpovědětVymazat
  14. Také dělám, ale jen kokos/tvaroh a ovesné vločky (trochu) :) JAKO ZÁKLAD pro těsto. + nekalorická sladidla, nebo nízkokalorická.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  15. Vypadají moc dobře a věřím, že budou krásně lahodné. :)

    OdpovědětVymazat
  16. Ty vypadají úžasně, díky za recept!! ♥

    OdpovědětVymazat
  17. This looks absolutely yum! I love coconut and I need to try this!
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    OdpovědětVymazat
  18. Mňam! Tak toto vyzerá úžasne! Určite musím vyskúšať aj ja :)

    Petra z FRENCHSTYLE | Sleduj ma aj na Instagrame

    OdpovědětVymazat
  19. Hmm, tak ty vypadají luxusně a kokos miluju! :) Recept ukládám.
    Nikys
    https://lifebynikys.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  20. Kokos miluju a je to super jednoduché, takže určitě zkusím :-)

    OdpovědětVymazat